PROČ SE COCA-COLA LETOS SPOLEHLA NA SVÉ DĚDICTVÍ A VYTVOŘILA REKLAMU PLNOU SANTŮ
2. 11. 20232. 11. 2023Spojení Coca-Coly se Santa Clausem má dlouhou historii. Datuje se od 20. let 20. století, kdy se objevil v jejích vánočních reklamách. Také letošní sváteční nabídka využívá tohoto spojení a představuje spoustu postav v červených oblecích.
„Santa Claus je symbol, a protože je s námi spojován, brali jsme to jako povolení jej použít,“ říká Islam ElDessouky, ředitel pro globální kreativní strategii a obsah společnosti Coca-Cola.
„Více než na cokoli jiného se zaměřujeme na Santův duchovní projev a chování – na to, co představuje z hlediska laskavosti, štědrosti a dobré vůle. Zjistili jsme, že jde o poměrně bohatou asociaci, o kterou se můžeme opřít.“
Společnost Coca-Cola předala svým kreativním partnerům otevřené zadání se zaměřením na hodnoty společnosti a na to, co podle ní Vánoce znamenají. Optimální řešení bývá podle ElDessoukyho někde uprostřed – obvykle prý existuje jasná vize, kterou pak tým rozpracuje. Plánování trvalo celkem asi rok.
„Vánoce pro nás představují velmi plodné, strukturované prostředí. Měli jsme spoustu konceptů a jeden z nich se neustále vyvíjel, rozvíjel a skutečně rezonoval u spotřebitelů.“
Vánoční kampaně společnosti Coca-Cola procházejí několika koly testování – je to způsob, jak můžeme zůstat „pokorní“, dodává ElDessouky.
Tým nakonec dospěl k myšlence, že každý z nás má v sobě „vnitřního Santu“, který dokáže rozdávat radost a být nesobecký, což je podle vedoucího kreativy společnosti Coca-Cola v současné době, kdy se celý svět potýká se spoustou těžkostí, nezbytné.
Říká, že využití spojení značky se Santou je to, co reklamu odlišuje od ostatních svátečních spotů. „Na naší straně je spousta radosti, která je v souladu s našimi hodnotami. A my to rok za rokem prezentujeme neotřelým způsobem.“
Souběžně s televizní reklamou probíhá také digitální kvíz, v němž mohou lidé určit, jaký typ Santy jsou, a také prohlídky ikonických kamionů, soutěže na obalech a aktivace OOH.
Je zřejmé, že tvorba vánočních reklam je tím, co ElDessoukyho baví nejvíc – koneckonců ve společnosti pracuje již více než 17 let. „Je to skvělá zábava, zvlášť když víte, že si o tom s vámi bude povídat spousta rodinných příslušníků a přátel,“ směje se. „Letos jsem potkal člověka, který dělá Santu. Už jsem ho potkal víckrát. Vlastně jsem ho, úplně jako dítě, požádal, jestli by mi mohl dát dárek, a vyfotil jsem se, abych ho ukázal svým dětem.“
Říká, že mu tento počin vynesl body „super táty“. A konečný výsledek mu dodává energii a pocit štěstí, který nedokáže vyjádřit slovy. Jeho tým zase čerpá sílu z toho, že lidé na reklamu Coca-Coly každoročně čekají, dodává.
„Jsou chvíle, kdy se snažíte upoutat pozornost a prorazit v davu. Takže jsem rád, když se najde příležitost, kdy se dá promluvit, udělat něco výjimečného, vyjádřit se. Jako člověk, který pracuje v kreativním průmyslu, vím, že jsem tu proto, abych řešil výzvy.“
Zdroj: thedrum.com