Na letošní konferenci IPA EffWorks Global poskytl Les Binet (vedoucí skupiny pro efektivitu společnosti adam&eveDDB) rámec pro plánování médií v ekonomické nejistotě. V rámci sekce "Marketing v ekonomice po pádu krize" Binet zdůraznil, jak by se měly krátkodobé a dlouhodobé investice zvyšovat a snižovat v závislosti na různých faktorech.
Jedním z faktorů, které Binet radí marketérům využít, je poměr hodnoty za peníze u televize - měřítko relativních nákladů (CPT) na televizi ve srovnání s objemem celkových spotřebitelských výdajů. Z údajů společnosti Binet vyplývá, že tento poměr v průběhu času roste, protože ceny televizního vysílání dlouhodobě nedrží krok se spotřebitelskými výdaji - hodnota za peníze televizního vysílání se v průběhu času zlepšuje, zejména od roku 2000 v důsledku zvýšené konkurence ze strany technologických gigantů.
Zajímavé je, že pokud se zaměříme konkrétně na období recese (70. léta, 90. léta, rok 2001 a nedávno rok 2020, který byl ovlivněn celosvětovou finanční krizí a Covidem), hodnota televize za peníze prudce vzrostla. Jedinou výjimkou je recese v roce 1981.
To poukazuje na příležitost, kterou mohou inzerenti a plánovači využít. Pokud se vašemu konkrétnímu odvětví daří, je to ideální příležitost k nákupu share of voice, což je metoda, kterou využili inzerenti rychloobrátkového zboží, když během pandemie zvýšili investice do televize.
Stáhněte si graf zde.
Zdroj: thinkbox.tv