Ale nyní marketeři zjišťují, že výzkumy v tom měly vždycky jasno: Samotný digitální marketing postrádá to hlavní, co je potřeba k nejefektivnější kampani – něco, co dokáže zajistit jen televize.
Pravdou je, že pokud chce digitál uspět, potřebuje televizi. Pokud ještě stále řešíte otázku TV versus digitál, čeká vás prohra – ať už stojíte na jakékoli straně.
Digitál s sebou nese výhod, ale i spoustu nevýhod
Nenechte se zmýlit: Digitál je naprosto nezbytný k cílení (a opětovnému cílení) na konzumenty jakéhokoli věku napříč demografickým spektrem. Ale v žádném případě není perfektní a jeho nedostatky jsou čím dál znatelnější.
Na začátek jmenujme nedostatečnou transparentnost online médií, která vytváří nesmírné množství potíží, z nichž největší jsou podvodná data (bot, ghost sites, purchased traffic, ad stacking, atd.) Podle studie provedené společnostmi IAB a Ernst & Young tyto podvody stojí digitální marketing, reklamu a mediální průmysl v USA 8,2 miliardy ročně.
Navíc s rostoucími reklamními příležitostmi je schopnost najít, řídit a zefektivnit výdaje za reklamu stále složitější. Kromě toho nesmíme zapomenout na digitální odpad vyprodukovaný neefektivními kampaněmi znehodnocenými nedostatkem dat.
Řešení jednoho problému po druhém
Televize, na druhou stranu, zajistí to, co digitál není schopný poskytnout: důvěru (mezi divákem a marketérem), spolehlivost (značka divákovi utkví v hlavě, což je cílem každé firmy) a větší schopnost si značku vybavit (více než u kteréhokoli jiného zařízení). Nedávná studie od společností Neustar, Turner a Horizon Media zjistila, že televize předčila trumfy digitálu jako je placené vyhledávání (až 7x lepší) a displayová reklama (5x lepší), čímž
potvrdila, že stále nabízí největší návratnost investice do reklamy. Zjištění, že digitální reklama není schopná tak velkého efektu jako televize, přimělo zadavatele reklamy pomalu ale jistě přesouvat část svých rozpočtů zpátky do televize. Podle průzkumu společnosti UBS polovina nákupčích médií uvedla, že předpokládají, že jejich klienti přesunou investice do reklamy ve prospěch TV v příštích 24 měsících.
To nejlepší z obou světů
My, ve společnosti NY Interconnect (NYI), jsme včas pochopili synergetický efekt mezi televizí a digitálem. Rozšířili jsme naši diváckou základnu spoluprácí s novými poskytovateli, abychom klientům nabídli komplexnější reklamní řešení. Díky společnému podniku s Altice USA, Comcast a Charter — a také proto, že nyní reprezentujeme DirectTV, Dish a Fios —má NYI největší televizní dosah na newyorském trhu – okolo 6,4 milionů omácností.
Skrze tzv. audience-buying platformu známou jako Audience One, NYI vyvažuje sílu lineární, a addressable TV, VOD, OTT a digitálních technologií, které reklamním zadavatelům umožňují získat více impresí mezi zacíleným publikem na nejlidnatějším trhu. Nejlepší nakonec: Toho všeho lze docílit jedním integrovaným reklamním nákupem.
Zpátky do budoucnosti
Marketéři, kteří budou v této nové éře prosperovat, budou ti, kteří televizi a digitál považují za dvě strany jedné mince. Podle studie společnosti Analytic Partners z roku 2016 v současnosti vidíme 60tiprocentní nárůst ROI, jestliže jsou výdaje TV reklamu kombinovány s digitálem. Skutečná podstata spočívá v pochopení a v ocenění silných stránek obou stran. Televize vytváří emocionální spojení s publikem – takové, které diváka přesvědčí ke koupi způsobem, jakým to dokáže jen televize. Digitál umožňuje umocnit reklamní vzkaz pomocí tzv. touchpoints na internetu, kde zákazníci tráví čas.
Zamyslete se nad tímto: V roce 2017 společnost IAB zjistila, že při současném využití měl digitál a televize největší účinek na obeznámenost se značkou, názor, záměr a povědomí.
A verdikt? Televize a digitál jsou nejvlivnějším párem, jenž vždy přinese ten defektivnější a nejlukrativnější výsledek vaší investice. Proč byste tento pár chtěli rozdělit?
Zdroj: adweek.com