- Nové reklamní řešení „Shop with Max“ společnosti Warner Bros. Discovery (WBD) využívá umělou inteligenci k identifikaci položek ve filmech a televizních pořadech a vyhledávání podobných produktů v katalogu inzerentů. Diváci mohou k těmto produktům přejít naskenováním QR kódu, což jim umožní nakupovat bez přerušení sledování.
- Součástí sváteční kampaně společnosti Krogerje zážitek „Shop the Scene“ na Hulu, kde mohou zákazníci ve vybraných zeměpisných oblastech naskenovat QR kód na obrazovce a nakupovat recepty inspirované filmem „National Lampoon's Christmas Vacation“.
- Televizní síť CW Network spolupracovala se společností Shopsense AI, aby umožnila nakupování týdenních přenosů z univerzitních fotbalových zápasů ACC. Tuto možnost plánuje rozšířit i na další živé sportovní přenosy, scénářový obsah a nescénářové pořady.
- Nákupní reklamy budou také v popředí zájmu během přenosu společnosti Amazonze zápasu NFL na Černý pátek.
Čísla nelžou: Televize je účinným nástrojem pro objevování produktů.
- Podle průzkumu společnosti EMARKETER provedeného ve spolupráci se Shopsense AI, téměř dvě třetiny (63 %) spotřebitelů vyhledávají nové značky nebo produkty prostřednictvím televizního obsahu.
- Více než polovina (50,8 %) spotřebitelů utratila za posledních 12 měsíců za nákupy inspirované televizí 100 až 499 dolarů.
- A 40,3 % plánuje v příštím roce zvýšit své výdaje inspirované televizí, zatímco zhruba třetina (32,8 %) očekává, že utratí stejnou částku.
- V letošnímroce bude v USA76,4 milionu nakupujících v médiích, což je o 5,5 % více než v roce 2023; očekáváme, že v příštím roce tento počet vzroste o 4 % na 79,5 milionu.
Počáteční rizika:
Přestože jsou shoppable reklamy lukrativní příležitostí jak pro mediální společnosti, tak pro maloobchodníky, společnosti se snaží určit nejlepší způsob, jak je implementovat, aniž by narušily divácký zážitek nebo vytvořily příliš velké tření.
- QR kódy zvýšily zapojení do reklamy společností Peacock a Amazon, protože spotřebitelé tuto technologii znají. Umožňují také společnostem využívat všudypřítomné chování při druhém zobrazení.
- Společnost Roku však zjistila, že zapojení uživatelů bylo více než desetkrát vyšší, když byli vyzváni, aby použili dálkové ovládání, a nikoli skenování QR kódu, uvedl ředitel reklamních inovací společnosti Peter Hamilton v rozhovoru pro Marketing Brew, protože lidé jsou při interakci se svými televizory zvyklí používat dálkové ovládání a je to pro ně pořád pohodlnější.
Značky a provozovatelé streamingu také zjišťují, jaké typy obsahu nejvíce podporují nákupy. Pořady a živé události, kde se móda objevuje ve velké míře - jako například "Emily v Paříži “ nebo módní přehlídka Victoria's Secret - jsou jasným cílem, stejně jako televizní reality show. Diváci však mohou být méně ochotni pozastavit poutavé drama bez ohledu na to, jak moc touží po oblečení nebo vybavení domácnosti nějaké postavy.
Co je největší výzvou?
Největší výzvou, které maloobchodníci a mediální společnosti čelí, je přimět diváky, aby si zvykli nakupovat u televizorů.
- Společnost WBD se snaží tuto překážku překonat tím, že divákům dopředu oznámí, že jejich obsah bude možné nakupovat, a pomocí nástrojů kontextového cílení jim poskytne relevantní reklamy.
- Společnost Amazon mezitím spoléhá na formáty, jako jsou nakupovatelné kolotoče a bezproblémový pokladní proces, aby podpořila prodej, což se osvědčilo u partnerů, jako je Duracell.
- Strategie společnostiNBCU zahrnuje využití chování, jako je objednávání jídla nebo nápojů při konzumaci obsahu, k podpoře konverzí.
Zdroj: eMarketer.com