Nový průzkum poukazuje na to, jak daleko se hlavní streamovací platformy dostaly v nabídce sportovních přenosů, a ukazuje, že počet lidí, kteří uvedli, že sledují některé sportovní přenosy na streamovacích službách, převyšuje počet těch, kteří sledují některé zápasy ve vysílání nebo na kabelové televizi.
Studie „What's the Score?“, kterou provedla společnost Hub, zjistila, že sportovní fanoušci sledují živé zápasy na streamovacích platformách se stejnou pravděpodobností jako ve vysílání nebo kabelových sítích. V roce 2025 69 % respondentů uvedlo, že sledují alespoň některé živé zápasy na platformách SVOD - stejně jako u vysílání (66 %) a kabelových sítí (63 %). To je výrazná změna oproti situaci před rokem, kdy pouze 62 % respondentů uvedlo, že sleduje přenosy na streamovacích platformách, a téměř 3 ze 4 sledovali přenosy na vysílacích nebo kabelových televizích.
„Sportovní přenosy přecházejí na streamování stejně jako televizní seriály - jen mnohem rychleji,“ řekl Jon Giegengack, ředitel společnosti Hub a jeden z autorů studie. „Trvalo několik let, než diváci začali Netflix považovat za rovnocenný s 'povinnou televizí' ve vysílání nebo kabelové televizi. Ale s tím, jak se v průběhu roku 2024 přesunulo na streamování více velkých událostí, se fanoušci rychle přesvědčili, že streamery jim poskytnou zážitek, který chtějí. S tím, jak se na internet přesouvá stále více významných akcí - například zápasy NBA na Amazonu nebo Super Bowl na Tubi - budou mladí fanoušci vyrůstat se streamovacími platformami jako s 'domovem' svých oblíbených sportů.“

Důležitější je, že mnohem více sportovních fanoušků považuje streamování za svou „domácí základnu“ pro živé přenosy ve srovnání s obdobím před rokem. V loňském roce pouze 23 % respondentů uvedlo, že streamování je jejich první zastávkou pro sportovní obsah - daleko za kabelovou televizí (37 %) a vysílacími sítěmi (30 %). O rok později 30 % fanoušků uvedlo, že streamovací platforma je jejich *první* zastávkou pro živé sportovní přenosy, což je obrovský nárůst a v podstatě vyrovnání s kabelovou televizí (31 %) a vysíláním (29 %).

Mladí lidé a menšiny častěji sledují své sporty na streamovacích platformách. Fanoušci mladší 35 let se mnohem častěji (48 %) než fanoušci starší 35 let (29 %) zaregistrovali ke streamovací službě speciálně za účelem sledování sportovních přenosů. Přihlášení k odběru speciálně kvůli sportu je také častější mezi hispánskými (46 %) a černošskými fanoušky (38 %) než mezi bělošskými diváky (33 %).

Sociální sítě zůstávají králem pro sdílení a sledování zajímavostí, klipů a novinek. Téměř dvě třetiny (62 %) sportovních fanoušků získávají alespoň část svého neživého sportovního obsahu ze sociálních médií a více než čtvrtina (27 %) získává tímto způsobem veškerý neživý obsah.
Zdroj: tvtechnology.com