V průběhu let měli spotřebitelé možnost vidět kampaně nejrůznějšího druhu – od krátkých filmů, které člověka přivádějí na pokraj slz, až po opravdu pozoruhodné reklamní kousky – někdy dost odvážné, jindy naopak decentní. Jedno ale měly všechny tyto kampaně společné: vždycky se snažily zprostředkovat ducha svátku poznamenaného Amorovým šípem. Dnes vám nabízíme nejzajímavější valentýnské reklamy, které zaslouženě vyvolaly rozruch – každá ze svého vlastního, jedinečného důvodu. Každá z těchto kreativ – ať už jde o roztomilou reklamu, nebo vtipný valentýnský spot – vytváří emocionální spojení a dokazuje, že v den zasvěcený lásce nás může promyšlená kampaň zaplavit nejrůznějšími pocity. Nasajte v den sv. Valentýna jedinečnou atmosféru s těmito výjimečnými reklamami určenými nejen pro zamilované, ale i pro ty, kteří jsou zatím single. Ostatně, skvělý marketing může přispět k tomu, že příští rok už někteří z nich sami nebudou…
Skims: Valentýn 2024 s Lanou Del Rey – Amorův šíp
Pokud jde o valentýnské kampaně, značka Skims se málokdy drží zpátky. Jejich valentýnský reklamní spot pro rok 2024 se zpěvačkou Lanou Del Rey ale posunul kampaň na úplně jinou úroveň. Značka intimního oblečení vsadila na zasněnou estetiku a představila Lanu jako moderní valentýnskou modelku v rozmarném Amorově stylu. Celkovou atmosféru zachytila britská ikonická fotografka Nadia Lee Cohen. V reklamním spotu se snoubí umělecké záběry růžového krajkového prádla s éterickou osobností Lany Del Ray. Značka Skims obvykle úspěšně využívá partnerství s influencery, tomuto spotu ale dodal hvězdný faktor Lany Del Rey nebývalou atmosféru, zejména proto, že její hudba často rezonuje s tématy touhy a romantiky. Scény v reklamě podtrhuje měkké osvětlení, pastelové pozadí a okřídlené motivy, díky čemuž se každý snímek proměnil v malé umělecké dílo. Výsledkem kombinace hvězdné celebrity a zaměření na lásku je valentýnská kampaň, která je bezesporu dokonale v souladu se značkou. Je to důkaz toho, jak může známá hudební osobnost, proslulá hudbou s oduševnělou atmosférou, povýšit řadu spodního prádla na vyprávění o vášni a sebevyjádření. Pokud patříte mezi vyznavače sladkého a současně lehce tajemného valentýnského obsahu, pak vás tato kampaň určitě nadchne.
Open Table: Valentýnské odpočítávání (2020) – rezervace stolu jako záchrana milostného vztahu
Značka Open Table přišla s brilantním nápadem spočívajícím v odpočítávání do dne „D“ (nebo, lépe řečeno do dne „V“) pomocí série vtipných reklamních spotů. Tato kampaň se zařadila mezi nejlepší valentýnské kampaně díky tomu, že dokonale rezonuje se spotřebiteli. Řeší totiž velmi reálný problém – opomenutí zarezervovat stůl v restauraci. Namísto prostého připomínání lidem, že by měli používat aplikaci, vnáší humor do běžných lidských malérů a vrcholí naléhavým sdělením: „Nepropásněte to, zarezervujte si stůl hned!“ Každá mikroreklama nabízí scénář, s nímž se mohou páry ztotožnit, a zdůrazňuje, jak zásadní je získat místo v restauraci během nejrušnějšího dne v roce. Přístup značky působí svěže a nenuceně, namísto aby se uchyloval k sentimentálním milostným příběhům nebo přemrštěné romantice. Prostě, když se praktické řešení okoření troškou vtipu, může z toho vzejít jedna z nejlepších valentýnských kampaní, na kterou si lidé skutečně vzpomenou, až přijde čas na to, dát si oběd nebo večeři v restauraci.
Vodafone: Polibek (2013) – zachycení emocí, nejen produktu
Reklamní spot „Polibek“, s nímž přišla společnost Vodafone, se právem zařadil mezi nejlepší valentýnské kampaně. Někdy prostě stačí silný emocionální koncept. Reklama představuje láskyplné spojení páru, které odolává času, a srovnává je se spolehlivostí neomezených hovorů a textových zpráv. Namísto, aby agresivně tlačila na telefonní tarify, vznáší se na vlnách romantiky a ukazuje, jak může udržování blízkého kontaktu zajistit dlouhotrvající láskyplné pouto. Nenápadná síla reklamního spotu „Polibek“ spočívá v tom, že dokáže vykouzlit pocit hřejivého tepla a souladu, nikoli v tom, že se snaží zdůraznit funkce chytrého telefonu. Je příkladem toho, že nejlepší valentýnská kampaň se nemusí vždy točit kolem velkých rozpočtů. Tím, co u diváků zapůsobí, totiž může být atmosféra pospolitosti, sounáležitosti a komunikace. To jsou prvky, které překračují typické hranice reklamy a míří přímo na srdeční komoru.
Swarovski: Powered by Passion – šperky jako symbol lásky
Na první pohled by se mohlo zdát, že reklama na šperky směřovaná na den sv. Valentýna je prostě jen další typickou reklamou na šperky. Nicméně, klip značky Swarovski nazvaný „Powered By Passion“ přetváří jednoduchý koncept v tu nejlepší valentýnskou kampaň, protože přináší živou, téměř divadelní ukázku citového zaujetí. V reklamním spotu naaranžovaném v růžové a stříbrné barvě se míhají ženy i muži ozdobení třpytivými doplňky Swarovski, které podtrhují myšlenku, že láska člověka k sobě samému, partnerská láska i přátelství mohou zářit. Zatímco většina reklam na šperky se opírá o pomalou klavírní hudbu a slzavé žádosti o ruku, přístup společnosti Swarovski hýří barvami, energií a živou atmosférou, která říká: „Šperky jsou tu pro každého z nás a jde o to, oslavit toho, koho milujete.“ Tento inkluzivní a moderní přístup k Valentýnu si rychle získal pozornost. Díky vizi, že jednotlivé šperky nemusí být jen velkým romantickým gestem, ale i symbolem osobního stylu a radosti, se tento reklamní spot zařadil mezi nejlepší valentýnské kampaně a připomíná nám, že láska má spoustu třpytivých podob.
Snickers: Den sv. Valentýna (2017) – včasná připomínka
Značka Snickers se zaměřila na muže (a ženy), kteří na den sv. Valentýna zapomněli na valentýnku. Vytasila se s interaktivním OOH kouskem, díky němuž se v očích mnoha lidí zařadila mezi nejlepší valentýnské kampaně. V návaznosti na své téma „Když máš hlad, nejsi to ty“ připravila na poslední chvíli automat na valentýnská přáníčka pro zapomnětlivé kolemjdoucí. Kombinace zapomnětlivosti zapříčiněné hladem a zběsilého spěchu a snahy zapůsobit na partnera se postarala o to, že reklama byla na jednu stranu komická, na druhou ale nápadně realistická. Záběry zvěčňující zvědavé kolemjdoucí, kteří rozhodli automat použít, se šířily po internetu a rozšířily dosah. Tato synergie mezi aktivací v terénu a sdílením na sociálních sítích je příkladem toho, jak může značka vyniknout během svátku doslova přeplácaného srdíčky a růžemi. Díky spojení humoru se skutečnou potřebou – možností napravit valentýnské opomenutí – se značce Snickers podařilo vystihnout podstatu nejlepší valentýnské kampaně. Ta její je totiž zábavná, zapamatovatelná a chytře interaktivní.
Coca-Cola: Valentýnská autobusová zastávka (2014) – dramatický zvrat za pouhé dvě minuty
Jde nejspíš o jednu z nejlidštějších reklam naší generace. A současně je tato kampaň s železnou pravidelností označována za nejlepší valentýnskou kampaň, protože do krátkého spotu vtěsnala elegantní zvrat. Scénář? Dva jedinci na různých autobusových zastávkách, kteří jsou od sebe zdánlivě na míle daleko. Dokud divákům nedojde, že ti dva jsou od sebe vzdáleni jen jednu zastávku. Odhalení, že se jejich romantické osudy tak úzce protínají, chytne za srdce, a to vše zhruba ve dvou minutách. Kdo by neocenil krátký příběh o lásce s překvapivým koncem? A přesně ten reklama nabízí. A nejlepší je, jak krásně nenápadně do příběhu proklouzla i identita značky Coca-Cola. To je kouzlo tajného elixíru úspěchu: vytvořit příběh, s nímž se lidé identifikují na osobní úrovni, a pak odhalit značku jako přátelský faktor, který to vše propojuje. Díky vřelému vyznění a chytrému příběhu zůstává tato kampaň stále hlavním kandidátem na titul nejlepší valentýnské kampaně, která se vymyká obvyklým reklamním klišé.
Deliveroo: Kevin dělá křena (2018) – drzé pojetí single života
Tato kampaň je živým důkazem, že nejlepší valentýnské kampaně mohou oslovit i nezadané. Značka Deliveroo ve své kampani „#ThirdWheelKevin“ využila statistická data, například, kolik Britů by nemělo nic proti tomu, dělat nějakému páru „křena“ při večeři, a vytvořila přidrzlou nabídku jídla určenou pro nezadané. Ve sváteční den, který standardně překypuje vyobrazeními šťastných párů, působilo netradiční sdělení společnosti Deliveroo jako vítané vybočení z normálu. Zákazníci si mohli zakoupit balíček jídel nazvaný „Third Wheel“, který zajišťoval, že nikdo nebude jíst sám, pokud opravdu nebude chtít. Kampaň, která zaujala na YouTube, sociálních platformách i v tisku, získala na popularitě a dokázala, že nejlepší valentýnské kampaně mohou být inkluzivní, nápadité a všestranně přitažlivé pro širokou veřejnost. Proč omezovat valentýnský marketing na páry, když lze využít smysl nezadaných pro humor a jejich touhu po společnosti?
Láska, smích a přetrvávající imprese
Každá z těchto šesti kampaní – počínaje výstupem Lany Del Rey v reklamním spotu Skims až po výzvu společnosti Deliveroo, aby se nezadaní připojili k párům – nově definuje přístup značek ke dni sv. Valentýna, který se slaví 14. února. Tyto kampaně vynikají nejen elegantními vizuály nebo komediálními vtípky, ale i tím, jak odrážejí skutečné pocity – úzkost z opomenuté rezervace místa v restauraci, vzrušení z náhodného setkání nebo radost, že nebudete večeřet sami. Typickým znakem nejlepší valentýnské kampaně je, že to není jen reklama, nýbrž zážitek, který rezonuje v naší mysli ještě dlouho poté, co květiny uvadnou a čokoláda se sní. Tyto spoty dokazují – ať už prostřednictvím velkých hvězd, hravých překvapení, nebo upřímných krátkých příběhů – že představivost a empatie zakomponovaná do valentýnských reklam může vést k marketingovému zlatu. A nám ostatním připomínají, že od opravdových vztahů – romantických nebo jiných – nás může dělit jen vzdálenost mezi dvěma autobusovými zastávkami, jedno přejetí prstem po displeji nebo jedno přátelské gesto.
Zdroj: brandvm.com