Dnešní rychle se měnící digitální svět představuje pro marketéry a jejich agentury výzvu. Díky čemu může být ve stále se vyvíjejícím mediálním prostředí reklama kreativní a efektivní ?
Správné nastavení kreativy ve vícekanálovém prostředí je náročné a klíčem k úspěšným kampaním je učit se v průběhu celého kreativního procesu. Ceny společnosti Kantar za kreativní efektivitu představují skvělý kreativní obsah z celého světa a pomáhají inzerentům a jejich agenturám pochopit, co dělá reklamu efektivní. Ceny vyzdvihují nejlepší digitální, sociální, televizní, tiskové a venkovní reklamy z více než 13 000, které byly v roce 2022 testované pomocí řešení pro testování reklamy Link. Jedinečnost cen spočívá v tom, že porotci jsou spotřebitelé. A cílem je také klientům pomáhat, aby byli nejlepší při zlepšování své reklamy - tak se pojďme poučit od těch nejlepších.
Odhaleno: nejkreativnější a nejefektivnější reklamy roku 2022
Letos vítězné reklamy pochází ze stále se rozšiřující škály produktů a služeb ve více než 20 kategoriích v 16 zemích.
Podívejte se na videa deseti nejlepších reklam v každé kategorii.
Top 3 TV reklamy byly tyto:
Co ale dělá dobrou reklamu dobrou reklamou?
Aby byla reklama účinná, musí:
- mít jasné marketingové cíle s brilantním provedením
- být výrazná a smysluplně odlišná
- vyvolat emocionální odezvu
- být blízko svým spotřebitelům
- být aktuální v odvětví, které nikdy nespí
Předchozí ročníky soutěže Creative Effectiveness Awards potvrdily, že tyto zásady platí. Ale letos se objevilo i několik nových vzrušujících trendů.
Aktuální kreativní trendy
Identifikovali jsme pět aktuálních trendů napříč vítěznými reklamami, díky nimž skutečně vynikají u spotřebitelů, kteří je posuzovali prostřednictvím řešení Kantar Link. Zde je stručný přehled těchto trendů. Další podrobnosti a příklady skvělých reklam najdete v brožuře zde a na našem webináři na vyžádání.
-
ÚNIKOVÉ HRY: Vytváření jiných světů
Přetrvávající problémy a krize posledních let vedly k hledání jiných realit a pocitu úniku. Viděli jsme některé reklamy zaměřené na nostalgii a jiné letící do kreativních možností budoucnosti, jako je například náš vítězný snímek Disneyland Paris The Infinite Parade - dynamický příklad zážitkového eskapismu prostřednictvím pohlcujícího vizuálního vyprávění, kdy divák a postavy přecházejí mezi multivesmíry Disneylandu.
-
DOTKNOUT SE DUŠE: Jak emoce vytvářejí vzpomínky
Emoce hrají silnou roli při vytváření zapamatovatelných reklam. Čím více je událost emočně nabitá, tím je pravděpodobnější, že si ji lidé zapamatují. Mezi našimi vítězi je mnoho příkladů procítěného vyprávění příběhů. A hudba byla často použita jako mocný nástroj k povznesení emocionálního spojení. Krásným příkladem je KFC Héritage, náš letošní televizní vítěz č. 1.
-
ZJEDNODUŠIT SI ŽIVOT: Jednoduchost ve složité době
Ve světě technologií a informačního přetížení je usnadnění života novou zkratkou. Osvěžující a přímočará cesta jasných, jednoduchých a přímých sdělení byla patrná u řady letošních vítězů. Náš vítěz na Facebooku, společnost Lurpak a její video The Cook Makes Christmas, ztělesňuje plně emotivní a nostalgickou atmosféru Vánoc se značkou jako hrdinou, dokonale se hodí do digitálního kontextu, a to ve velmi krátkém čase.
-
LEPŠÍ SVĚT: Jak reklama přebírá odpovědnost
Mnozí z našich letošních vítězů pokračují v práci na lepším světě pro nás všechny - což je v reklamě rostoucí trend. Mezi rozdíly, které letos vidíme, patří uvádění skutečných sdělení souvisejících se značkou, vyprávěných s větším smyslem pro pozitivitu. Snímek When I Grow Up od společnosti AWS krásně vykresluje starší postavu, která je společensky čilá a využívá moderní technologie. Naše databáze Link ukazuje, jak šokující je nedostatečné zastoupení této skupiny - pouze 5 % reklam obsahuje postavy starší 65 let.
-
ROZESMÁLI JSTE JE! - Návrat zábavy do reklamy
A konečně v tomto roce vidíme mírný obrat v klesajícím používání humoru v reklamě. V našich vítězných reklamách převažoval humor, který přinášel lehkost, pomáhal lidem zapomenout na jejich problémy a poskytoval vítané rozptýlení - i když se zabýval vážnými tématy. Naše reklama Heineken 0.0 s názvem When you drive never drink, našla humorný způsob, jak nám připomenout, jak zůstat v bezpečí.
Reklamy začínají lidi opět rozesmívat.
Slaďte svou reklamu s dnešními trendy
Ceny Kantar za kreativní účinnost jasně ukazují, že reklama hraje větší roli než jen informování lidí o dostupných produktech a službách. Reklama musí být chytře koncipovaná, ale zároveň musí být jednoduchá a odlišovat se od konkurence. To je komunikační hlavolam. Znamená to, že klíčové je udržet si přehled o trendech v oboru.
Často hovoříme o základech dobré reklamy; doufáme však, že naše analýza reklamních trendů vám pomůže zůstat v obraze a zajistit, aby vaše reklama prosperovala ve vícekanálovém, digitálním prostředí. A klíčem k tomu je rychlá a efektivní zpětná vazba a poznatky od spotřebitelů, abyste se mohli ujistit, že vaše reklama má odezvu a splňuje cíle.
Gratulujeme letošním vítězům a finalistům za to, že ukázali, že to všechno je možné, a za to, že ve spolupráci se společností Kantar dokázali, že jsou nejlepší v tom, jak se zlepšovat.
Naučte se víc od vítězů:
Podívejte se na webinář na vyžádání nebo si stáhněte bezplatnou brožuru, kde se dozvíte více a načerpáte inspiraci z úspěchu našich vítězů.
Zdroj: kantar.com