REKLAMOU ČECHY OSLOVILY BAUHAUS, BIRELL A MASTERCARD
2. 7. 20242. 7. 2024Reklama je dobrá, když je efektivní. Podle agentury Ipsos jsou pro efektivní reklamní kreativu důležité tři pilíře – kreativní zážitek, empatie i blízkost a také kreativní nápad. Jak si z pohledu těchto pilířů stojí reklama v českém kontextu, hodnotili čeští spotřebitelé z výběru 60 reklamních spotů nasazených v loňském roce.
Pozitivní kreativní zážitek je klíčem k zakódování do paměti. Díky němu reklama baví, vyvolává pozitivní emocionální odezvu a má potenciál, že o ní budou lidé mluvit. Podle Čechů dokázala vytvořit nejsilnější kreativní zážitek reklama značky Bauhaus, v níž Vojta Kotek unese z prodejny jednoho ze zaměstnanců, protože ví, že mu nejlépe poradí u něj doma i s úpravou zahrady. Spotřebiteli byla reklama vnímána jako jedinečná, příjemná na sledování a zábavná. Vyplatilo se tedy vsadit na známou tvář i zábavnou zápletku, jenž dobře integruje zákaznickou potřebu a je odrazovým můstkem pro demonstraci služeb značky. Dále české diváky oslovily reklamy Českých drah a Birellu.
Video: Bauhaus
Empatie a blízkost hrají důležitou roli při krátkodobém ovlivňování rozhodnutí. Empatická reklama je pro lidi uvěřitelná a její styl je jim ve spojení se značkou povědomý. V rámci tohoto pilíře dosáhla nejlepšího výsledku reklama pro Birell, v níž i člověk, který si chce dát nealkoholické pivo, je na jedné lodi s ostatními konzumenty piva, kteří jeho volbu akceptují. Lidé ocenili, že je reklama dobře přizpůsobená značce, důvěryhodná a relevantní pro publikum, ačkoliv ukazuje na možnost pít nealko mezi pivaři. Zobrazení této potřeby bylo vnímáno jako překvapivé. Kromě nealkoholického piva byly v blízkosti a empatii silné také Kofila nebo Horalky.
Video: Birell
Reklamy se silným kreativním nápadem mají potenciál dlouhodobě ovlivnit volbu i chování spotřebitelů. Je to zkušenost, která přináší nové nápady a myšlení. Vítězem této kategorie byla reklama pro Mastercard, která prezentovala nový design platebních karet pro zrakově postižené. Přiblížení životu nevidomých lidí mezi Čechy velmi rezonovalo a vyvolalo silné emoce. Lidé ocenili, že sdělení reklamy bylo nové, zajímavé a informativní. Silnou kreativní myšlenku doručily také reklamy ČEZ nebo Volkswagen.
Video: Mastercard
Zdroj: mediaguru.cz