REKORDNÍ ZÁJEM ZNAČEK O ČESKO, NA TRH JICH VSTOUPILO 20 JEN ZA PRVNÍ PŮLROK

9. 7. 20249. 7. 2024
Na tuzemský maloobchodní trh za prvních šest měsíců letošního roku vstoupilo rekordních 20 značek, nejčastěji šlo o kosmetiku a gastronomické koncepty.

Nejvýznamnějším vstupem na český trh byly v prvním pololetí značky Balmain Hair Couture, Parfums Christian Dior a Le Labo, které patří do luxusního segmentu. V sekci kosmetiky dále vstoupily značky Sister’s Aroma z Ukrajiny a Spa Ceylon ze Srí Lanky. Ty patří mezi dvacítku brandů, které se nově objevily na českém trhu, což je za prvních šest měsíců rekordní číslo, uvádí společnost Cushman & Wakefield. Z 20 značek jich 19 otevřelo v Praze, pouze jedna v outletovém centru v moravských Hatích.

„Můžeme potvrdit, že dále vedeme jednání s několika luxusními a prémiovými značkami kosmetiky, jež mají zájem o vstup na český trh. Tento trend ukazuje, že Česká republika se stává stále atraktivnější destinací pro luxusní značky, které zde vidí rostoucí potenciál,“ uvádí Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu z Cushman & Wakefield.

Z gastronomických konceptů u nás otevřel slovenský fast food Amerikanos, ukrajinský fine dining Nai, maďarský The Box Donut, turecké cukrovinky Malatya Pazari či bubble tea Makamaka, který na místním trhu nahradil tchajwanský Chatime.

Zdroj: Cushman & Wakefield


Nejočekávanějším vstupem v oblasti gastronomie je v letošním roce podle firmy jednoznačně americký fast food Five Guys. Ten by měl otevřít svůj první provoz v rámci nově otevřeného obchodního centra Máj na Národní třídě v Praze. Jeho protipólem, s nabídkou sekce zdravých jídel a salátů, bude Dean&David, který svou první pobočku otevře rovněž v obchodním centru Máj. Hned ve vedlejším obchodním centru Quadrio mu ještě letos bude konkurovat gruzínský koncept zdravého občerstvení SKA. Ten svou první pobočku otevře nejdříve v Kaprově ulici v Praze.

Málo zastoupené byly doposud módní značky. Na český trh vstoupila prémiová italská móda Bikkembergs, či francouzský Danyberd.

V sektoru doplňků je to slovenská optika Eyerim, která v Karlíně otevřela svou první prodejnu. Sekce elektroniky má dvě značky – americké elektrické koloběžky Mia Dynamics, anebo společnost DJI, která představila první vlajkovou prodejnu dronů DJI v Masaryčce. V rámci tohoto kancelářského projektu také otevřela první pobočku slovenská estetická klinika IEM Spa.

„Přítomnost technologických značek jako DJI a Mia Dynamics je důkazem, že český trh má potenciál i v oblasti špičkových technologií. S tím, jak roste zájem o nové technologie a inovace, očekáváme další expanzi těchto segmentů v následujících letech,“ doplňuje Kotrbáček.

V segmentu volného času a zábavy dále otevřel v pražském Paláci Dunaj koncept Zažijte Evropu, který je součástí návštěvnických center Europa Experience, a nabízí tak mladým i dospělým unikátní vhled do fungování Evropské Unie. Westfield Chodov má nově pobočku cestovní kanceláře TUI. Nábytek zastupuje značka Kave Home ze Španělska, koupelnové doplňky prémiová rakouská značka Vossen.

Zdroj: mam.cz

Načítání dalších...