Nejvýznamnějším vstupem na český trh byly v prvním pololetí značky Balmain Hair Couture, Parfums Christian Dior a Le Labo, které patří do luxusního segmentu. V sekci kosmetiky dále vstoupily značky Sister’s Aroma z Ukrajiny a Spa Ceylon ze Srí Lanky. Ty patří mezi dvacítku brandů, které se nově objevily na českém trhu, což je za prvních šest měsíců rekordní číslo, uvádí společnost Cushman & Wakefield. Z 20 značek jich 19 otevřelo v Praze, pouze jedna v outletovém centru v moravských Hatích.
„Můžeme potvrdit, že dále vedeme jednání s několika luxusními a prémiovými značkami kosmetiky, jež mají zájem o vstup na český trh. Tento trend ukazuje, že Česká republika se stává stále atraktivnější destinací pro luxusní značky, které zde vidí rostoucí potenciál,“ uvádí Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu z Cushman & Wakefield.
Z gastronomických konceptů u nás otevřel slovenský fast food Amerikanos, ukrajinský fine dining Nai, maďarský The Box Donut, turecké cukrovinky Malatya Pazari či bubble tea Makamaka, který na místním trhu nahradil tchajwanský Chatime.
Nejočekávanějším vstupem v oblasti gastronomie je v letošním roce podle firmy jednoznačně americký fast food Five Guys. Ten by měl otevřít svůj první provoz v rámci nově otevřeného obchodního centra Máj na Národní třídě v Praze. Jeho protipólem, s nabídkou sekce zdravých jídel a salátů, bude Dean&David, který svou první pobočku otevře rovněž v obchodním centru Máj. Hned ve vedlejším obchodním centru Quadrio mu ještě letos bude konkurovat gruzínský koncept zdravého občerstvení SKA. Ten svou první pobočku otevře nejdříve v Kaprově ulici v Praze.
Málo zastoupené byly doposud módní značky. Na český trh vstoupila prémiová italská móda Bikkembergs, či francouzský Danyberd.
V sektoru doplňků je to slovenská optika Eyerim, která v Karlíně otevřela svou první prodejnu. Sekce elektroniky má dvě značky – americké elektrické koloběžky Mia Dynamics, anebo společnost DJI, která představila první vlajkovou prodejnu dronů DJI v Masaryčce. V rámci tohoto kancelářského projektu také otevřela první pobočku slovenská estetická klinika IEM Spa.
„Přítomnost technologických značek jako DJI a Mia Dynamics je důkazem, že český trh má potenciál i v oblasti špičkových technologií. S tím, jak roste zájem o nové technologie a inovace, očekáváme další expanzi těchto segmentů v následujících letech,“ doplňuje Kotrbáček.
V segmentu volného času a zábavy dále otevřel v pražském Paláci Dunaj koncept Zažijte Evropu, který je součástí návštěvnických center Europa Experience, a nabízí tak mladým i dospělým unikátní vhled do fungování Evropské Unie. Westfield Chodov má nově pobočku cestovní kanceláře TUI. Nábytek zastupuje značka Kave Home ze Španělska, koupelnové doplňky prémiová rakouská značka Vossen.
Zdroj: mam.cz