Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

RŮST SVOD V USA UŽ MOŽNÁ DOSÁHL VRCHOLU, TVRDÍ AMPERE

19. 4. 202319. 4. 2023
Podle nejnovějšího výzkumu společnosti Ampere Analysis klesnou průměrné roční výdaje na jednu americkou domácnost za videoslužby do roku 2027 o 8 %. Společnost dodává, že rok 2023 je bodem, kdy výdaje na jednu domácnost za předplacené streamovací služby (SVoD) v USA již nemohou kompenzovat pokračující pokles placené televize a výdaje za video se začnou snižovat.

Roční účty za videoobsah dosáhly v roce 2022 v USA vrcholu ve výši 1 146 USD na domácnost. Výdaje za kino se po pandemii vrátily na původní čísla a výdaje za SVoD meziročně vzrostly o 18 % na 374 USD na domácnost ročně. Pro srovnání - trh SVoD v Evropě by měl do roku 2027 vzrůst o 11 %.

V letošním roce se však růst příjmů z SVoD v USA zpomalí, brzdit ho bude vyspělost trhu a ekonomické tlaky. Vlivem omezování kabelové televize klesnou roční investice do placené televize na průměrnou domácnost poprvé od roku 2006 pod 650 USD. Výsledkem bude pravděpodobně začátek pomalého poklesu ročních průměrných výdajů domácností na televizi, uvedla společnost Ampere.

Zdroj: Ampere Analysis


Mezitím v západní Evropě, kde je trh placené televize stabilní, bude rostoucí poptávka po službách SVoD hnací silou 11% nárůstu výdajů domácností na video do roku 2027. Podle společnosti Ampere by Norsko mělo v roce 2025 předstihnout USA v útratách za video v přepočtu na domácnost a stát se tak prvním západním trhem, kde se to podaří. Každá norská domácnost utratí do roku 2027 za video o zhruba 50 dolarů více než americká domácnost a téměř o 300 dolarů více než průměrná britská domácnost a podstatně více než domácnosti v Německu, Francii, Španělsku a Itálii.

„Výdaje za video konečně dosáhly svého limitu pro americké domácnosti,“ uvedla Maria Dunleaveyová, senior analytička společnosti Ampere Analysis. „Jak se americký trh s předplacenými OTT službami blíží bodu nasycení a poptávka po placené televizi stále klesá, roční výdaje na domácnost za video služby se přiblížily k bodu poklesu. Pokud se streamovacím službám nepodaří udržet výraznou inflaci cen, budou americké domácnosti do roku 2027 investovat do video služeb o téměř 90 dolarů ročně méně.“

„Nedávné kroky televizních skupin, které se zaměřují na hybridní úrovně a bezplatné video služby podporované reklamou, představují jeden z přístupů, jak tento tlak na pokles kompenzovat,“ dodala Dunleaveyová. „Naproti tomu v západní Evropě jsou výdaje na placenou televizi stabilnější a expanze SVoD nadále pohání výdaje na video. Pro americké skupiny je využití tohoto mezinárodního růstu stále klíčovější vzhledem k tlakům na příjmy na domácí půdě.“

Zdroj: tvtechnology.com


Načítání dalších...