SIMPSONOVI: ŽLUTÉ OBLÍBENCE VÍDÁME 35 LET NEJEN NA OBRAZOVKÁCH, ALE I V REKLAMNÍCH KOOPERACÍCH SE ZNÁMÝMI ZNAČKAMI

17. 12. 202417. 12. 2024
Právě dnes, 17. prosince před 35 lety se na obrazovkách poprvé objevil seriál Simpsonovi (v originále The Simpsons). O neutuchající oblibě tohoto žlutého fenoménu svědčí nejen to, že jde o nejdéle vysílaný animovaný pořad v historii, ale dokazuje to také řada rekordů zapsaných v Guinessově knize, jako je nejdéle běžící sitcom, nejdéle běžící animovaný seriál, nejvíce hostujících hvězd v seriálu, nejvíce cen Emmy získaných jedním člověkem a kolektivem a i to, že jde o nejhledanější seriál na internetu. Není proto divu, že Simpsonovic rodinku vídáme velmi často i v televizních spotech.

První role v reklamě začali Homer, Bart i Lisa získávat od roku 1988.  S hrdiny oblíbeného animáku se v průběhu dekád propojily mnohé známé značky. Jejich výčet zahrnuje široké množství kategorií, ale Homerova obliba v pochutinách nenechá nikoho na pochybách, že právě řetězce rychlého občerstvení a všemožné dobroty tvoří velkou skupinu, která se na vlně obliby Simpsonovic rodinky úspěšně svezla. Homerovy oblíbené donuty tak v reklamách nahrazují sladké tyčinky, chipsy, burgery nebo slazené limonády. A ve výčtu reklamních zadavatelů nechybí ani velké značky jako Coca-Cola, Tic Tac nebo Doritos.



Video: Burger King - kompilace reklam (1990 - 2007)



Video: Coca-Cola - Openning Hapiness (2010)



Video: Tic Tac - Limitovaná edice (2016)



Video: Doritos Velká Británie (1997)



Video: KFC Canada (1993)

Ikonickou scénu z úvodní znělky si pamatuje každý - Marge a malá Maggie společně přijíždějí autem k rodinnému domku a synchronně zatroubí na překážejího Homera. Auto, typický dopravní prostředek rodilého Američana, proto nepřekvapivě hraje prim i v následujících spotech.



Video: Toyota (1992 - 1993)



Video: Renault Kangoo (2010)



Video: Subaru (2016)

Dle serveru Statista.com přilákala 35. série tohoto animovaného komediálního seriálu v průměru 1,74 milionu diváků.

Průzkum mezi agenturami pro nákup médií ukázal, že 30sekundový reklamní spot během vysílání Simpsonových v sezóně 2020/21 vyšel přibližně na 126 tisíc amerických dolarů. A protože "Žluťáci" žijí nekonečný konzumní život klasického Američana, reagují na aktuální dění a kladou si každodenní otázky nás všech, nechybí v reklamních počinech ani reklamy na kreditní karty, finanční služby, kosmetiku nebo třeba hračky a videohry. Pokud ještě nemáte humorného žlutého šílenství plnou hlavu, a máte hodinku času, můžete se podívat téměř hodinovou kompilaci reklam.



Video: Master Card (2004)



Video: Vizir Francie (1996)


Video: The Simspons Ad Compilation

Hlavní roli si v reklamách střihl snad každý Simpsonovic člen a Homer, Bart nebo Lisa se postupem času stali celosvětovými influencery. Známé výrobky se k divákům dostávají i prostřednictvím product placementu v samotném seriálu i dalšími všemožnými způsoby propagace. Není divu, spojení oblíbených hrdinů se značkou prostě funguje a v případě nejznámější americké rodinky to platí několikanásobně. Žlutí animáci tak ani po letech neztrácejí nic ze své přitažlivosti a stali se součástí životů široké veřejnosti i reklamních zadavatelů.

Načítání dalších...