SIMPSONOVI: ŽLUTÉ OBLÍBENCE VÍDÁME 35 LET NEJEN NA OBRAZOVKÁCH, ALE I V REKLAMNÍCH KOOPERACÍCH SE ZNÁMÝMI ZNAČKAMI
17. 12. 202417. 12. 2024První role v reklamě začali Homer, Bart i Lisa získávat od roku 1988. S hrdiny oblíbeného animáku se v průběhu dekád propojily mnohé známé značky. Jejich výčet zahrnuje široké množství kategorií, ale Homerova obliba v pochutinách nenechá nikoho na pochybách, že právě řetězce rychlého občerstvení a všemožné dobroty tvoří velkou skupinu, která se na vlně obliby Simpsonovic rodinky úspěšně svezla. Homerovy oblíbené donuty tak v reklamách nahrazují sladké tyčinky, chipsy, burgery nebo slazené limonády. A ve výčtu reklamních zadavatelů nechybí ani velké značky jako Coca-Cola, Tic Tac nebo Doritos.
Video: Burger King - kompilace reklam (1990 - 2007)
Video: Coca-Cola - Openning Hapiness (2010)
Video: Tic Tac - Limitovaná edice (2016)
Video: Doritos Velká Británie (1997)
Video: KFC Canada (1993)
Ikonickou scénu z úvodní znělky si pamatuje každý - Marge a malá Maggie společně přijíždějí autem k rodinnému domku a synchronně zatroubí na překážejího Homera. Auto, typický dopravní prostředek rodilého Američana, proto nepřekvapivě hraje prim i v následujících spotech.
Video: Toyota (1992 - 1993)
Video: Renault Kangoo (2010)
Video: Subaru (2016)
Dle serveru Statista.com přilákala 35. série tohoto animovaného komediálního seriálu v průměru 1,74 milionu diváků.
Průzkum mezi agenturami pro nákup médií ukázal, že 30sekundový reklamní spot během vysílání Simpsonových v sezóně 2020/21 vyšel přibližně na 126 tisíc amerických dolarů. A protože "Žluťáci" žijí nekonečný konzumní život klasického Američana, reagují na aktuální dění a kladou si každodenní otázky nás všech, nechybí v reklamních počinech ani reklamy na kreditní karty, finanční služby, kosmetiku nebo třeba hračky a videohry. Pokud ještě nemáte humorného žlutého šílenství plnou hlavu, a máte hodinku času, můžete se podívat téměř hodinovou kompilaci reklam.
Video: Master Card (2004)
Video: Vizir Francie (1996)
Video: The Simspons Ad Compilation
Hlavní roli si v reklamách střihl snad každý Simpsonovic člen a Homer, Bart nebo Lisa se postupem času stali celosvětovými influencery. Známé výrobky se k divákům dostávají i prostřednictvím product placementu v samotném seriálu i dalšími všemožnými způsoby propagace. Není divu, spojení oblíbených hrdinů se značkou prostě funguje a v případě nejznámější americké rodinky to platí několikanásobně. Žlutí animáci tak ani po letech neztrácejí nic ze své přitažlivosti a stali se součástí životů široké veřejnosti i reklamních zadavatelů.