Asociace komunikačních agentur (AKA) společně s Nielsen Admosphere realizovaly další vlnu průzkumu mapujícího vývoj hodnot oboru marketingové komunikace v Česku. Z dotazování zadavatelů vyplývá, že většina z nich věří v konkrétní efekt dobře vytvořené komunikace. Oproti minulému šetření, které proběhlo v roce 2018, tento postoj zesílil. Zatímco tehdy si jen 13 procent dotázaných myslelo, že skvělá komunikační aktivita dokáže oproti té průměrné zhodnotit vynaložené prostředky minimálně dvacetkrát (7 % 20x, 2 % 25x, 4 % více), letos k tomu stejnému závěru došla více než třetina (37 %) zadavatelů, tedy téměř třikrát tolik co v roce 2018. Čtvrtina klientů si pak myslí, že efekt skvělé komunikace dokáže návratnost znásobit 15krát.
„Klíčem k úspěchu je dobrý přístup a kvalita lidí. Klienti vidí, že skvělé kreativní myšlenka znásobuje efektivitu kampaní. Škoda, že je často cesta k ní pořád zbytečně svízelná,“
říká Jan Binar, předseda AKA.
Efektivita vynaložených prostředků je jedním z výstupů rozsáhlého šetření, které agentura Nielsen Admosphere provedla.
Celý průzkum AKA a Nielsen Admosphere má MAM exkluzivně k dispozici a v následujících vydáních bude jeho jednotlivé oblasti zveřejňovat. Seriál rovněž poskytne vhled do preferencí zadavatelů, jejichž názory v rámci článků vždy zazní. Stejně tak se budeme následně věnovat pohledu z druhé, agenturní strany a zveřejníme následně i výsledky průzkumu mezi agenturami.
Více v MAM 23/2022.
Zdroj: mam.cz