Zdroj: Pixabay
AKTUALITY DOMÁCÍ VÝZKUM

SLEDOVANOST V LÉTĚ NEKLESÁ POD TŘI HODINY DENNĚ

30. 7. 202430. 7. 2024
V průběhu léta upřednostňují televizní diváci filmy a seriály více než během jiných měsíců roku. Letos se mezi oblíbenými žánry objevují i sportovní přenosy.

Přestože televizní sledovanost klesá v letních měsících na nejnižší hodnoty v roce, tráví čeští televizní diváci ve věku 15+ sledováním televize v průměru přes 3 hodiny denně. Vyplývá to z oficiálních výsledků TV sledovanosti za červenec a srpen v předešlých dvou letech.

„Nejvíce času tráví diváci sledováním televize v zimních měsících, kdy televizní sledovanost překračuje 4 hodiny denně. V červenci a srpnu, kdy je teplé počasí a lidé čerpají dovolenou, je to samozřejmě méně. Tři hodiny je však stále velmi vysoké číslo,“ říká Pavel Müller, Head of Research & Marketing ve společnosti Atmedia, která na českém trhu obchodně zastupuje 25 měřených tematických televizních stanic.

I přes nižší čísla televizní sledovanosti v červenci a srpnu zůstává chování českých televizních diváků podobné jako v jiném období v průběhu roku – televizní sledovanost je od pondělí do pátku vyrovnaná, roste o víkendu, zejména v neděli. Také večerní prime time zůstává stejný – nejvíce diváků sleduje televizi od sedmé do jedenácté hodiny večerní. „V neděli, tradičně nejsledovanějším dni v týdnu, tráví čeští televizní diváci ve věku 15+ u obrazovek během dvou prázdninových měsíců v průměru přes 3,5 hodiny,“ dodává Müller.

Čeští televizní diváci v průběhu letních prázdnin nejčastěji sledují filmy a seriály – připadá na ně 47 % veškerého času, který diváci ve věku 15+ tráví sledováním televize. „Filmy a seriály jsou nejsledovanějším programovým žánrem celoročně, během července a srpna ovšem jejich podíl na celkové sledovanosti roste,“ uvádí Müller. Naopak podle výsledků sledovanosti za poslední dva roky během letních prázdnin klesá podíl času věnovaného sledování zábavných pořadů typu reality show a také zpravodajských pořadů.

Do preferencí v letošním roce vstupují také významné sportovní svátky. V květnu to bylo mistrovství světa v ledním hokeji, v červenci zase mistrovství Evropy ve fotbale. Zatímco sportovní pořady si v celoročním průměru ukrajují 5 % z celkového času tráveného sledováním televize, za první polovinu letošního července to bylo 9 %. „Na konci července navíc odstartovaly Letní olympijské hry v Paříži, které také promluví do celkové televizní sledovanosti.“

Nasazování repríz na bezplatných komerčních stanicích během letních prázdnin není politikou všech televizních stanic. „Jiný přístup mají k letnímu programovému schématu zejména placené kanály, které se orientují na náročnějšího diváka a premiéry televizních pořadů mu nabízí právě i v průběhu letních měsíců,“ říká Pavel Müller s odkazem na televizní stanice z portfolia společnosti Atmedia. Příkladem může být dokumentární TV stanice Discovery Channel nebo lifestylová TV stanice TLC – oba kanály nabízí svým divákům v průběhu července a srpna premiérové řady několika seriálů, Discovery Channel navíc od 21. července také zcela novou dokumentární sérii Epicentrum bouře. Podobně ke svému letnímu programovému schématu přistupuje filmová TV stanice Canal+ Action, která v průběhu letních prázdnin nabízí svým divákům premiéry filmů jako Včelař (2024), Ferrari (2023) nebo Jeden život (2023).

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...