Studie, která byla provedena na základě údajů z vlastního softwaru společnosti TVision pro měření sledovanosti podle osob, ukázala, že společnost Premion byla schopna dosáhnout 19% nárůstu oproti normám na základě metriky zvané VPVH (views per viewable household), která je definována jako "průměrný počet diváků přítomných v domácnosti, když je zapnutá televize". Vtip je v tom, že Premion se zaměřuje na prémiový obsah, což u CTV stále není samozřejmostí. Prozatím.
S tím, jak většina velkých agregátorů FAST prosazuje kvalitní/prémiové programy, s očekávaným růstem trhu s předplatným podporovaným reklamou a s tlakem na kontextové cílení, nabývá schopnost měřit sledovanost podle osob mnohem většího významu a musí být zahrnuta do všech relevantních dat měření.
To má samozřejmě řadu důvodů.
Proč je to důležité
I když se může zdát, že většina programů na větších FAST je v dnešní době prémiový obsah, ať už seriály nebo hollywoodské filmy, stále existuje slušná část, která je jen o krok výše než UGC. To pochází z počátků streamování, kdy se některé služby snažily zaujmout počtem dostupných aplikací. Skutečností bylo, že mnohé z těchto aplikací neměly profesionální kvalitu.
Pro inzerenty se tak stalo velmi důležité pochopit nejen to, kolik domácností se dívá, ale také, kolik lidí je v každé této domácnosti.
Tato statistika bude čím dál více důležitá, protože kontextová reklama se rozjíždí a cílení na lidi mizí. Zatímco cílení na konkrétní žánr pořadu je užitečné, znalost toho, že určité žánry nebo klíčová slova přinesou vyšší čísla VPVH, je také užitečná, protože umožní účtovat vyšší CPM inzerentům, kteří tak získají větší dosah.
Co s tím musíte udělat
Pokud se zabýváte měřením reklamy ve vysílání, je klíčové mít k dispozici spolehlivý zdroj dat dle počtu dívajících se osob. Klíčové je vědět, kdo v domácnosti se díval a také kolik lidí se dívalo. Pokud jste zadavatelé reklamy, chcete tím ze svých výdajů na reklamu vytěžit maximum.
Zdroj: tvrev.com