Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY DOMÁCÍ VÝZKUM

SPOTŘEBITELÉ CHTĚJÍ OD ZNAČEK HUMOR, TY SE HO ČASTO BOJÍ

27. 6. 202227. 6. 2022
Až 72 % spotřebitelů by si vybralo značku se smyslem pro humor před její konkurencí. Většina zadavatelů se však legrace obává.

Smysl pro humor lidé ocení, a to i v marketingové komunikaci značek. Vtipné značky upřednostňuje 91 % spotřebitelů a 72 % jim dá přednost před jejich suchou konkurencí. Nicméně i přesto se 95 % zadavatelů humorné noty v kontaktu se svými zákazníky bojí. Vyplývá to z globálního průzkumu společnosti Oracle, jež se dotazovala více než 12 tisíc lidí.

Humorná komunikace může podle průzkumu výrazně zlepšit spojení se značkou. Vtipnou reklamu si s vyšší pravděpodobností zapamatuje až 90 % dotázaných. Přitom však jen 20 % offline reklam a 18 % online reklam humoru využívá.

Tři čtvrtiny dotázaných by sledovalo značku a její sociální kanály jen kvůli tomu, že je vtipná, 69 % by otevřelo vtipně otextovaný direct mail a 68 % by preferovalo i vtipně komunikujícího chatbota. Více než tři čtvrtiny dotázaných (77 %) nakoupí spíše u prodavače se smyslem pro humor. Většina lidí (78 %) věří, že značky jim mohou přinést pocit štěstí. Až 88 % vyhledává nové zážitky, které jim navodí dobrou náladu.

Vtipné značky si dokážou získat věrné zákazníky i ty, kteří je neváhají bránit na sociálních sítích i jinde. Téměř polovina dotázaných (48 %) věří, že ke značce je nepojí žádný vztah, pokud je nerozesměje, a 41 % od značek, které je nerozesmívají pravidelně, odchází. Značky se smyslem pro humor 80 % lidí nakupuje opakovaně, doporučuje je své rodině i přátelům, a dokonce za ně 63 % dotázaných i více utrácí.

Byť 89 % zadavatelů vidí ve vtipně nastavené komunikaci příležitost ke zlepšení zákaznické zkušenosti, 95 % se humoru v kontaktu se zákazníky obává. Většinou (85 %) jim chybí pro vtipnost dostatek insightů a nástrojů. K větší sebedůvěře by podle nich přispěla data o zákaznících nebo technologie, například s využitím umělé inteligence.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...