Co mohou udělat?
Podle průzkumu společnosti GWI mezi 20 428 uživateli internetu ve věku 16-64 let na 21 trzích si 84 % z nich přeje, aby značky podnikly nějaké kroky. Zatímco 32 % připouští, že může záležet na okolnostech, kterých se to týká, existuje i tvrdé jádro 24 % dotázaných, které si myslí, že značky by měly jednat a dát najevo svůj názor vždy.
Poznatky ukazují, že spotřebitelé oceňují smysluplné reakce (43 %) a praktickou pomoc (40 %) před ukončením investic (asi 33 %) nebo veřejnými prohlášeními (27 %).
Klíčová zjištění
- Spotřebitelé oceňují charitativní činy značek nade vše: darování zboží (43 %) nebo nabídka služeb potřebným (40 %) jsou považovány za důležitější než peněžní dary (35 %).
- Spotřebitelé pouze chtějí, aby se značky angažovaly, a příliš se nezajímají o existenci hodnot značky (uvádí 31 %) nebo o to, zda značka působí v relevantním odvětví (27 %).
- Očekávání, že značky budou jednat, koreluje s věkem: 60 % lidí ve věku 16-24 let si myslí, že by značky měly jednat, zatímco u lidí ve věku 55-64 let je to 51 %.
- Ve většině zemí jsou hlavními reakcemi spotřebitelů na konflikt omezení osobních výdajů (33 %), vyhledávání značek podporujících danou věc (31 %) a darování zboží (31 %) a peněz (30 %) na charitu.
- Více než čtvrtina (26 %) přestala nakupovat u značky, která danou věc nepodporuje - to ukazuje, že reakce značky jsou pro spotřebitele na prvním místě.
Zdroj: warc.com