STREAMOVACÍ VÁLKY SE POSOUVAJÍ K BALÍČKOVÁNÍ
21. 5. 202421. 5. 2024Streamovací obři udělali opět krok blíže ke klasické kabelové televizi. Jak je to možné? Donutila je k tomu konkurence, respektive honba za novými platícími zákazníky? Ty je na zasyceném streamovacím trhu stále těžší získat, v mnohých případech i udržet, proto postupně dochází k agregaci. Pomyslnou lavinu spustilo před několika dny Disney společně s Warner Bros. Discovery, kteří představili nový balíček, který divákům nabídne služby Disney+, Hulu a Max.
Netrvalo to dlouho a v těchto dnech s konkurenční nabídkou přišla společnost Comcast. Ta nabídne svým zákazníkům v jednom balíčku Peacock, Apple TV + a Netflix dohromady. A samozřejmostí je zvýhodněná cena.
Za zmínku stojí i projekt Disney, Warner Bros. Discovery a Fox Crop., kteří se domluvili na společné službě, zaměřenou na sportovní přenosy. Vytěžit u toho chtějí zejména kanál ESPN+ a dále pak lineární kanály jednotlivých společností. Tato streamovací služba by měla být spuštěna letos na podzim. Přezdívat se jí začalo Spulu, tedy kombinací slov sport a Hulu (tato služba spadá pod Disney).
Proč se trh streamovacích služeb rychle mění a aktuální hledá útočiště právě v balíčkování? Studie agentury Kantar uvádí, že jen ve Spojených státech, tedy pomyslné matce televize a streamovacích služeb, je trh nasycený. Streamovacích služeb využívá 95 % domácností, tedy nějakých 125 milionů. V prvním čtvrtletí tohoto roku byl zaznamenán počet nových předplatitelů jen o jednu desetinu procenta ve srovnání s koncem loňského roku. V průměru si americká domácnost předplácí 3,9 služeb.
Kantar ve své studii uvádí, že největší růst zaznamenaly Apple TV+ a Peacock. Naopak největší odliv předplatitelů zaznamenalo Prime Video. Jestliže si chtějí jednotlivé společnosti udržet z dlouhodobého hlediska růst příjmů, musí tudíž přicházet stále s novými a atraktivními nabídkami.
Autorka textu: Erika Luzsicza, Axocom
Zdroj: mediaguru.cz