V současné době se na mediální scéně vyskytuje o mnoho více různých druhů médií než kdykoli předtím, a proto jsou marketéři nuceni přehodnotit způsob navazování kontaktu s mladším publikem, u něhož se preference průběžně dynamicky vyvíjejí.
Astha Malik, obchodní ředitelka ze společnosti Braze, se sešla s odborníky na strategii ze společností Roku a McCann Worldgroup, aby společně zobrazili to, jakým způsobem svět konzumuje média a zábavu.
AKTUÁLNÍ SITUACE
V dnešní době existuje nepřeberná škála možností v oblasti streamování a digitální konzumace obsahu. A přestože je k dispozici více možností než kdykoli předtím, stále ještě existuje široký prostor pro další změny předtsav o tom, jak streamovat obsah pro nově vznikající publikum.
„Prvkem, který nás všechny spojuje, bude vždy vyprávění příběhů,“ říká Sweta Patel, viceprezidentka pro growth marketing and podporu prodeje ve společnosti Roku. „Momentálně máme na naší platformě stovky aplikací, které každému uživateli umožňují sledovat obsah, který chce. Jsme schopni usnadnit uživatelům přístup k obsahu. Nemyslím si, že [trh] je nasycený – streamování má ještě podstatně větší potenciál k růstu. Bude publikováno čím dál více a více obsahu – a lidé o něj budou mít zájem. Jde jen o to, aby se k obsahu mohli snadno dostat."
„S etnografy z generace Z, s nimiž spolupracujeme po celém světě, jsme hodně pracovali na tom, aby si dokázali svůj ekosystém nebo svůj vlastní vesmír externalizovat prostřednictvím produktů a značek,“ říká Rodney Collins, výkonný viceprezident a ředitel oddělení humanitních věd ve společnosti McCann Worldgroup. „Jedním z poznatků, které jsme si z toho odnesli, je, že způsoby interakce těchto lidí s produkty a značkami jsou velmi plastické. A díky tomu je „materiál“, který jsou schopni přijímat a vnímat, v podstatě nekonečný. Myslím, že tento vesmír neboli ekosystém je skutečně nesmírný. Je tu obrovská připravenost přijímat a vstřebávat. Místa, obsah, inspiraci. Myslím, že je tu ještě spousta prostoru pro další růst.“
UDĚLAT KROK ZPĚT, ABY BYL MOŽNÝ POSUN VPŘED
Inovace někdy nevznikají vytvořením něčeho od nuly. Jejich zdrojem naopak může být skutečné pochopení toho, jakým způsobem publikum konzumuje obsah, a zaměření se na zájmy uživatelů.
„K tomu pohybu směrem zpátky – třeba moje neteř sleduje sitcom Přátelé,“ poznamenává Patel. „V době, kdy jsem Přátele sledoval já, to byla novinka. Proto jsem se díval. Ale na naši platformu přichází velké množství mladých lidí, kteří hledají starý obsah. Vidíme to i u našich inzerentů. Podívejte se na Toyotu, GE, Ford – všichni přicházejí u svých aut s retro designem. Když s nimi spolupracujeme, snaží se najít odpovídající reklamní komponenty. My máme obsah – a vy máte mladé publikum, které začíná sledovat tento starý neboli retro obsah. A to je skvělá kombinace, která může mladé diváky oslovit.“
„S [dřívější] technologií, kterou jsem zažil já, to nešlo," vzpomíná Collins. „Nebyla přizpůsobivá, ani responsivní. A tak to bylo mnohem méně zajímavé. A právě tohle teď všechny tyto platformy a technologie umožňují. Můžete najít svůj styl. A mladí lidé o to mají velký zájem a jsou tím nadšení.“
HRANÍ HER, KTERÉ MÁ HLUBŠÍ SMYSL
Vzhledem k tomu, že mladší generace se snaží pochopit „proč“ skrývající se za tím, co jim život nabízí, hraní her nabízí možnost, jak spojit vzdělávání a zábavu.
„Právě teď dělám na fantastické věci s Xboxem. Je opravdu úžasné, na čem spolupracujeme v oblasti her,“ říká Collins. „Žijeme v době zahlcené chybnými informacemi a dezinformacemi. Existují třeba určití lidé, kteří popírají holocaust. Xbox se v herním vesmíru chopil této výzvy a vytvořil hru, v níž do tohoto vesmíru navrstvil skutečný historický obsah. Jmenuje se „Fighting to Remember“. A přináší hlasy skutečných osob, které přežily holocaust. Herní prostor se stává mnohem zodpovědnějším a hraje skutečně smysluplnou roli. Není to jen pouhá zábava. Je to hlubší úroveň, na kterou se některé z těchto pokrokově smýšlejících značek posouvají.“
„Je úžasné, že platforma Twitch se může uplatnit při streamování a sledování her,“ říká Sweta Patel. „S těmito partnery pracujeme tak, že najdeme něco zajímavého pro herní společnosti, které za námi mohu přijít s obsahem nebo s kreativci vytvářejícími obsah, a řešíme, jak to udělat. Je tam hezký vztah – a vůbec to nemusí být boj o pozornost, za který to považujeme. Existuje způsob, jak mohou tato dvě odvětví skutečně spolupracovat. My vidíme, že se to na naší platformě odehrává neustále.“
Jak zachytit pozornost mladé generace v neustále se měnícím mediálním prostředí? Jaké jsou aktuální trendy, které mladé diváky oslovují? Podívejte se na celou diskusi „Beyond the binge and bow out“ z konference v Cannes zde.
Zdroj: thedrum.com