Výzkumná společnost Kantar sestavila nejnovější sektorový index udržitelnosti. Vychází z 33 000 rozhovorů po celém světě a cílů udržitelného rozvoje OSN. Index ukazuje, že:
- 68 % lidí na celém světě věří, že produkty, které jsou lepší pro životní prostředí a společnost, jsou dražší,
- 65 % lidí chce udělat víc pro blaho planety a ochranu životního prostředí, ale brání jim v tom nárůst životních nákladů.
Proč je to důležité
Společnost Kantar považuje za velkou obchodní příležitost, když přestaneme považovat udržitelnost za výsadu lépe situovaných a rozšíříme ji na ostatní. Značky musí jít na trh s cenou, kterou si může dovolit více lidí: udržitelnost a masový trh jsou motorem budoucího obchodního růstu.
Výsledky studie
- Pouze třetina (35 %) spotřebitelů, kteří se aktivně „potýkají“ s životními náklady, vyhledávají společnosti a značky, které nabízejí určité způsoby kompenzace dopadu na životní prostředí. Stejně se chová 53 % spotřebitelů, kteří jsou „finančně zajištění“.
- 42 % neví, kde hledat udržitelné nebo etické produkty.
- 57 % má pocit, že je těžké určit, které produkty jsou eticky nebo pro životní prostředí dobré či špatné.
- 20 % tvrdí, že jejich oblíbené značky nabízejí etické nebo udržitelné verze produktů (i když je tito zákazníci nutně nekupují).
- 47 % spotřebitelů přestalo určité produkty nebo služby kupovat kvůli dopadu na společnost a životní prostředí. Tento podíl se zvyšuje na 73 % u spotřebitelů aktivních v ochraně životního prostředí.
Celá studie je ke stažení zde.
Zdroj: warc.com