Především mladší cílová skupina ve věku 16 až 49 let využívá připojenou televizi z více než 70 %. Nápadně vysoká jsou čísla i v domácnostech s dětmi: zde používá televizor připojený k internetu 77 % osob.
Takové jsou výsledky studie Advanced TV, kterou společnost Goldbach zabývající se prodejem reklamy provedla v regionu DACH již popáté.
Tři čtvrtiny dotázaných používají chytrý televizor a čtvrtina periferní zařízení, jako je set-top box nebo HDMI stick. Mezi streamovacími boxy je na prvním místě Apple TV s podílem 45 % a v segmentu TV sticků je nejvíce využíván Amazon Fire TV stick se 76 %. Mezi herními konzolemi stále vede Sony Playstation se 70 %.
U úvodní obrazovky chytrých televizorů se také projevuje obrat trendu: Dosud se obrazovka většinou spouštěla televizním kanálem. V letošním průzkumu 55 % uživatelů uvedlo, že začíná rozhraním zařízení.
Využívání doplňkových funkcí aplikací nebo VOD letos v regionu DACH stoupá na 95 %, což je o osm procentních bodů více než v roce 2021. Streamovací aplikace jsou velmi oblíbené mezi všemi věkovými skupinami, televizní aplikace zejména mezi staršími cílovými skupinami (50 až 69 let, 60 %), zatímco hudební aplikace jsou populární mezi mladšími lidmi (16 až 29 let, 27 %).
Streamovací aplikace jsou ve všech zemích průzkumu DACH nejvíce využívány na připojené televizi. Jako hlavní výhody aplikací jsou uváděny rozmanitost obsahu, ale také časová flexibilita.
Stejně jako v roce 2021 používají uživatelé připojených televizí v průměru 2,3 placené aplikace a 3,2 bezplatné aplikace. Měsíčně za tyto aplikace utratí od 10 do 29 eur. Dvě třetiny uživatelů placených aplikací by akceptovaly reklamu, kdyby byl obsah zdarma. Reklamu v prostředí připojené televize vnímá 43 % uživatelů. Pro 52 % osob ve věku 30 až 49 let je reklama „naprosto v pořádku“, 43 % osob ve věku 30 až 49 let považuje reklamu za užitečnou.
„Připojená televize se stala nedílnou součástí domácí zábavy a dynamicky roste,“ ř
ekl Frank Möbius, generální ředitel společnosti Goldbach Germany. „Nyní je úkolem pokračovat ve vývoji společných standardů pro měření dosahu a zajistit otevřenost systémů, aby byly zaručeny optimální a atraktivní reklamní příležitosti.“
Mario Neumann, ředitel jednotky pro pokročilou TV ve společnosti Goldbach Germany, dodal: „Díky systému reklamních produktů v oblasti připojené televize je možné oslovit uživatelskou základnu, kterou lze prostřednictvím tradiční televize oslovit jen obtížně nebo již vůbec ne. Podle našeho názoru je budoucnost televizní reklamy hybridní, interaktivní a stále plná možností. Uživatelské rozhraní chytré televize se stalo prvním kontaktním místem a plnohodnotnou technologickou platformou pro digitální reklamu.“
Zdroj: broadbandtvnews.com