Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE EU: JE TŘEBA PŘEHODNOCENÍ NĚKTERÝCH UDRŽITELNÝCH STEREOTYPŮ

13. 3. 202413. 3. 2024
Přestože evropské spotřebitele lze při uvažování o životním prostředí rozdělit do čtyř velkých skupin, jejich chování se v jednotlivých zemích liší, a to často nečekaným způsobem, zjistila nová studie.

Studie společnosti Forrester identifikuje následující typy ekologických spotřebitelů:

  • Aktivní zelení (21 %): ekologicky šetrné výrobky jsou vybírány před levnými nebo pohodlnými.

  • Pohodlní zelení (24 %): upřednostňují pohodlí a náklady před životním prostředím.

  • Spící zelení (40 %): aktivně nevyhledávají informace o životním prostředí, ale s největší pravděpodobností se nechají přesvědčit, jakmile se o nich dozvědí.

  • Nezelení (15 %): nestarají se o životní prostředí, náklady jsou vždy na prvním místě.


Ekologie podle největších zemí EU:



  • Přestože má Německo vládní stranu Zelených, má nejvyšší procento nezelených a druhé nejnižší procento aktivních zelených po Velké Británii.

  • Spotřebitelé ve Velké Británii se nejčastěji shodují na tom, že dávají přednost levnějším výrobkům před ekologicky šetrnými.

  • Itálie má nejvyšší procento aktivních zelených a nejnižší procento nezelených, následuje Španělsko a Francie. Itálie a Španělsko byly nejvíce postiženy nedávnými vlnami veder.

  • Španělští dospělí online uživatelé jsou z pěti největších evropských ekonomik nejčastěji ochotni platit více za ekologicky šetrné výrobky. Většina z nich chce pochopit, jak jejich nákupy ovlivňují životní prostředí, a je zklamána, když obaly nejsou recyklovatelné nebo kompostovatelné.

  • Zatímco francouzští dospělí online uživatelé jsou především spící zelení, pouze jeden z pěti francouzských dospělých online uživatelů si myslí, že snižování dopaduna životní prostředí je příliš pracné.


Ekologie dle věkových stereotypů:


Generace Z je často považována za nejaktivnější zelenou generaci, ale je zmítána rozpory: oceňuje ekologické povědomí, ale zároveň očekává bezproblémové a okamžité zážitky; vyžaduje udržitelné výrobky, ale je hlavním kupcem rychlé módy; a nejčastěji říká, že levný/pohodlný výrobek je pro ni cennější než ekologický.
Starší generace obsahují více ne-zelených, ale podíl aktivních zelených mezi tichou generací je výrazně vyšší než mezi generací Z, částečně díky jejímu vlivu. Starší spotřebitelé mají často čas a peníze na to, aby jednali podle hodnot, které jim vštípily jejich děti a vnuci.

Studii realizovala výzkumná společnost Forrester.

Zdroj: warc.com

Načítání dalších...