Studie společnosti Forrester identifikuje následující typy ekologických spotřebitelů:
- Aktivní zelení (21 %): ekologicky šetrné výrobky jsou vybírány před levnými nebo pohodlnými.
- Pohodlní zelení (24 %): upřednostňují pohodlí a náklady před životním prostředím.
- Spící zelení (40 %): aktivně nevyhledávají informace o životním prostředí, ale s největší pravděpodobností se nechají přesvědčit, jakmile se o nich dozvědí.
- Nezelení (15 %): nestarají se o životní prostředí, náklady jsou vždy na prvním místě.
Ekologie podle největších zemí EU:
- Přestože má Německo vládní stranu Zelených, má nejvyšší procento nezelených a druhé nejnižší procento aktivních zelených po Velké Británii.
- Spotřebitelé ve Velké Británii se nejčastěji shodují na tom, že dávají přednost levnějším výrobkům před ekologicky šetrnými.
- Itálie má nejvyšší procento aktivních zelených a nejnižší procento nezelených, následuje Španělsko a Francie. Itálie a Španělsko byly nejvíce postiženy nedávnými vlnami veder.
- Španělští dospělí online uživatelé jsou z pěti největších evropských ekonomik nejčastěji ochotni platit více za ekologicky šetrné výrobky. Většina z nich chce pochopit, jak jejich nákupy ovlivňují životní prostředí, a je zklamána, když obaly nejsou recyklovatelné nebo kompostovatelné.
- Zatímco francouzští dospělí online uživatelé jsou především spící zelení, pouze jeden z pěti francouzských dospělých online uživatelů si myslí, že snižování dopaduna životní prostředí je příliš pracné.
Ekologie dle věkových stereotypů:
Generace Z je často považována za nejaktivnější zelenou generaci, ale je zmítána rozpory: oceňuje ekologické povědomí, ale zároveň očekává bezproblémové a okamžité zážitky; vyžaduje udržitelné výrobky, ale je hlavním kupcem rychlé módy; a nejčastěji říká, že levný/pohodlný výrobek je pro ni cennější než ekologický.
Starší generace obsahují více ne-zelených, ale podíl aktivních zelených mezi tichou generací je výrazně vyšší než mezi generací Z, částečně díky jejímu vlivu. Starší spotřebitelé mají často čas a peníze na to, aby jednali podle hodnot, které jim vštípily jejich děti a vnuci.
Studii realizovala výzkumná společnost Forrester.
Zdroj: warc.com