TVB pověřila společnost GfK provedením této studie, která zkoumala spotřebitele vystavené reklamě v osmi kategoriích prostřednictvím KAŽDÉ z více než 20 mediálních platforem.
Vzhledem k tomu, že se nové mediální platformy rozšiřují a spotřebitelé je stále více využívají, je velmi důležité zjistit jejich vliv při nákupním rozhodování. Ačkoli studie uznává roli různých mediálních platforem, potvrzuje, že televize zůstává zdaleka nejdůležitějším vlivem ve všech fázích nákupního rozhodovacího procesu.
Klíčová zjištění:
- Televize má nejdůležitější vliv ve všech fázích nákupního trychtýře. Platí to pro všechny kategorie i demografické skupiny. Platí to i pro streamování.
- Mezi těmi, kteří uvedli televizi jako nejdůležitější pro informovanost, dvě třetiny respondentů zvolily televizní vysílání oproti kabelové televizi.
- Pro 67 % je televize hlavní platformou, kde jsou vystaveni se reklamě.
- Navíc, vystavení mediální platformě není zárukou důležitosti pro spotřebitele, s výjimkou televize. Největší podíl těch, kteří byli vystaveni mediální platformě a považovali ji za jakkoli důležitou (nejvíce, druhá nebo třetí důležitá) pro ovlivnění povědomí o výrobku/službě, byla lineární televize.
- Místní televizní zpravodajství je z hlediska důvěry mezi mediálními platformami na prvním místě.
- Webové stránky/aplikace místních vysílacích televizních stanic jsou mezi digitálními platformami nejdůvěryhodnější. Nejméně důvěryhodná jsou sociální média.
- Vystavení televizní reklamě motivovalo spotřebitele k jednání a ovlivnilo jejich výběr při vyhledávání online.
- Uživatelé streamovacích služeb jsou více vystaveni reklamám v lineárním televizním vysílání než průměrná dospělá osoba starší 18 let.
Studie a další zjištění jsou k dispozici zde.
Zdroj: advanced-television.com