SVOD služby doplňují konzumaci klasické televize
Kanadští diváci (2+) sledují kabelovou (lineární) televizi méně. To ale není celkový obrázek. Podle údajů společnosti Numeris z podzimu 2021 se Kanaďané dívají na televizi v průměru téměř 21 hodin týdně, což je za poslední čtyři roky jen o dvě hodiny týdně méně. Za stejnou dobu vzrostlo předplatné služeb videa na vyžádání včetně Crave a CBC Gem o 25 %, uvádí podzimní průzkum MTM z roku 2021. To naznačuje, že diváci nemusejí nutně odcházet od lineární televize ke streamování, ale přibírají si další televize prostřednictvím různých platforem.
Sledování videa celkem u dospělých 18+ můžeme rozdělit následovně:
Legenda grafu:
- Televize na běžném přijímači
- SVOD
- YouTube
- Jiné online služby
Lineární televize stále tvoří velkou část videoprostoru, zejména když uvážíme její digitální vlastnosti na trhu, které divákům nabízejí více možností sledování videa. Navíc ne všechny digitální služby obsahují reklamu. To znamená, že pro mě jako pro marketéra, je lineární televize skvělá možnost a zdroj reklamního inventory.
Kdo udržuje lineární televizi při síle?
Diváci, kteří televizi sledují hodně, tvoří přibližně třetinu veškerého publika. Konzumují více než 40 hodin obsahu týdně. Mezi častými diváky ale nejsou jen příslušníci generace baby boomers. Ti tvoří jak výraznou část sledovanosti, tak představují výraznou část naší populace. K častým divákům se řadí i mladší ročníky, což přispívá k síle televize.
Řekli bychom, že využívání SVOD služeb podporují diváci, kteří televizi sledují středně často nebo málo. Ti chtějí více ovlivňovat, jak, co a kdy sledují. Více si videoobsah vybírají a využívají služeb, které jim v této oblasti umí vyhovět. Jejich podíl na sledovanosti lineární televize zůstává poměrně konzistentní.
Televizní reklama stále poutá největší pozornost
V únoru 2020 jsme prováděli průzkum mezi více než tisícovkou Kanaďanů nad 18 let, abychom zjistili, jaký mediální formát nejlépe zaujal jejich pozornost. Výsledky ukázaly, že podle 51 % jejich pozornost nejvíce zaujme televize, podle 24 % online video a 20 % uvedlo sociální média. Opět je důležité zdůraznit, že lineární televize a jejich streamovací kanály jsou jediné formáty, které nabízejí reklamu.
To je možná důvod, proč i SVOD služby jako Amazon Prime a Disney+ zvýšily investice do reklamy v lineární televizi.
Pokud se ptáte, jestli je televize to správné místo pro vaše investice do reklamy, pamatujte si následující tři skutečnosti:
- Kanaďané se na televizi nedívají méně, jen používají pro přístup k obsahu různá zařízení
- Na televizi se nedívají jen příslušníci generace baby boomers, zapínají ji všechny generace
- Televize umí zaujmout diváky jako žádné jiné médium
Zdroj: inspiration.nlogic.ca