Moderní doba zažila 18 velkých recesí a data z nich jsou jednoznačná. Těžké časy přinášejí výjimečnou příležitost zvýšit tržní podíl vaší značky. Proto by byla škoda škrtat marketingové rozpočty. Data z 18 globálních recesí za více než 100 let ukazují, že to opravdu není dobrý nápad.
Značky, které dělaly v recesi agresivní marketing, měly o 256 % vyšší prodeje oproti značkám, které s marketingem úplně přestaly.
Navíc se dostavila i
- vyšší loajalita zákazníků
- vyšší dlouhodobá ziskovost
- snížení cenové citlivosti
Na rozdíl od toho ty značky, které výdaje omezily, zaznamenaly propad v prodejích.
Zjednodušeně řešeno – zůstane-li vaše značka stále na očích i v období krize, budete mít později náskok před těmi, kteří se na trhu objeví znovu. Jednoduché, že?
Jaké kroky podpoří snahu o pozitivní výsledky? A jakou roli hraje kreativa? Více ve studii, kde lze nalézt statistiky; case-studies firem, které v recesi vyrostly; zdroje; best practices. Deck "Marketing během krize" je ke stažení zde.
Zdroj: Behaviolabs.com