Studie Profit Ability 2: the new business case for advertising*, kterou si nechala zpracovat společnost Thinkbox, je aktualizací a rozšířením podobné studie z roku 2017, která zjistila, že televizní reklama generuje 71 % zisku vytvořeného reklamou.
Nejnovější zpráva analyzuje zisk generovaný reklamou v různých fázích, kdy se její účinky vytvářejí v čase: okamžitá (do jednoho týdne); krátkodobá návratnost (do 13 týdnů); trvalá návratnost (14. týden až 24 měsíců); a úplná návratnost (0-24 měsíců).
Rozdělení kanálů
- Na televizi připadá 54,7 % plné návratnosti reklamy, ale pouze 43,6 % celkových reklamních investic. Lineární televize se na plné návratnosti podílí 46,6 % a BVOD 8,2 %.
- Online video (což je převážně YouTube) má průměrnou návratnost plné návratnosti 3,86 GBP na každou vynaloženou libru a představuje 3,4 % plného zisku generovaného reklamou.
- Generická PPC (neznačkové online vyhledávání) nabízí nejvyšší okamžitou návratnost, ale její efekt se po prvním týdnu rychle snižuje a má slabou trvalou návratnost.
Lineární televize je druhou nejsilnější reklamou s okamžitou návratností, následuje placená sociální reklama, audio a BVOD.
Televize má také nejvyšší bod nasycení: inzerenti zde mohou zvýšit investice na vyšší úroveň než v ostatních médiích a bude jim to i nadále přinášet ziskovou návratnost.
Návratnost investice se liší podle odvětví
Návratnost investice do plného zisku se liší podle odvětví: například v automobilovém průmyslu je to 4,65 libry na investovanou libru, což je více než dvojnásobek hodnoty v odvětví finančních služeb (1,95 libry). To je dáno nuancemi v různých podnikatelských prostředích, včetně hodnoty produktů, provozních marží a relativní síly reklamy na prodej.
Proč je návratnost reklamy důležitá
"Jde o sílu reklamy jako obchodní investice, která zvyšuje hospodářský výsledek a rozvíjí ekonomiku,"
řekl Matt Hill, ředitel výzkumu a plánování ve společnosti Thinkbox.
Zdroj: Thinkbox, warc.com