Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE UK: CESTOVNÍ ZVYKLOSTI GENERACE Z A MILENIÁLŮ

30. 1. 202430. 1. 2024
Mileniálové a generace Z určují dnešní trendy v cestování, nechybí fokus na technologie, udržitelnost a hledání osobitých a smysluplných zážitků.

Jaké jsou preference a chování mileniálů a generace Z ve Spojených státech, Velké Británii a Německu k tématice cestování? Nejnovější zpráva společnosti Skift Research s názvem "Exploring Gen Z and Millennial Travel" předkládá pohled na přístupy k cestování těchto cílových skupin, sleduje jejich názory na zkušenost s destinací, úvahy o věrnosti a další aspekty v této oblasti.

Studie zjistila větší rozdíly mezi mladými cestovateli z USA a Evropy. Cestovatelé z Velké Británie a Německa se přikláněli k dobrodružnějšímu cestovnímu chování a byli otevřeni tomu, aby si užili více dní dovolené. Polovina amerických mileniálů projevila zálibu v domácím cestování, přičemž výrazně preferovali poznávání rozmanité krajiny v rámci země. Vyšší míra cestování do zahraničí byla zaznamenána ve Velké Británii a Německu.

Na příklon generace Z k cestování po domácích krajinách mohou mít vliv ekonomické faktory, včetně nákladů na letenky a vč. mezinárodních tarifů.

Zpráva zdůrazňuje vliv digitálních platforem na rozhodování o cestování, přičemž 57 % osob se při plánování cest spoléhá na kanály sociálních médií. Instagram, YouTube a Facebook jsou hlavními platformami pro inspiraci k cestování, což naznačuje posun k online a vizuálním médiím. Generace Z dává jednoznačně přednost TikToku a Snapchatu.



Je zřejmý příklon k přímé rezervaci. Mileniálové a generace Z dávají při rezervaci letenek přednost přímým online kanálům, přičemž generace Z se více spoléhá na online cestovní agentury (OTA). Je zde také patrná tendence k rezervacím na poslední chvíli a ke krátkodobému a flexibilnímu plánování cest.

Hotely zůstávají dominantní volbou pro ubytování, přičemž roste obliba butikových hotelů a pronájmů rekreačních objektů. Rekreační pronájmy jsou více preferovány generací Z.



Zážitky z destinace zahrnují zkušenosti s dopravou v destinaci i různými aktivitami, obě skupiny projevují značný zájem o wellness aktivity. Průzkum naznačuje  upřednostňování a vyhledávání subjektů cestovního ruchu dodržujících sociální a environmentální standardy, což podtrhuje preferenci udržitelných cestovních postupů u těchto generací.



Z pohledu loajality se ukazuje větší příklon mileniálů k věrnostním programům leteckých společností. Obě generace využívají věrnostní body ke snížení cestovních výdajů. Účast v hotelových věrnostních programech vykazuje menší rozdíly mezi oběma generacemi, s konzistentním vzorcem aktivního zapojení.

Dynamika technologií a práce ukazuje vyšší frekvenci využívání digitálních nástrojů u mileniálů, což odráží rozdíly v závislosti na těchto nástrojích při plánování cest a během cest. Údaje poukazují na významný trend kombinovaného cestování, kdy vyšší procento mileniálů prodlužuje své nedávné služební cesty ve volný čas ve srovnání s generací Z.

Společenské a ekonomické faktory naznačují pozitivní výhled pro cestovní ruch, přičemž respondenti očekávají v příštích 12 měsících nárůst celkových výdajů na cestování. O něco větší optimismus ohledně zvýšení výdajů na cestování projevují mileniálové. Obavy ze změny klimatu, dopadu cestovního ruchu na místní komunity a rovnováhy mezi cestováním a pracovními povinnostmi podtrhují rostoucí význam sociálních a environmentálních aspektů při rozhodování o cestování.

Zdroj: skiftresearch.com

Načítání dalších...