Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE UK: DVĚ TŘETINY BRITŮ ZŮSTÁVAJÍ U ŽIVÉHO VYSÍLÁNÍ

30. 3. 202430. 3. 2024
Mediální návyky s sice během let mění, ale podle nové studie stále téměř dvě třetiny (64 %) Britů sledují televizi živě, zatímco online vysílání (36 %) je pro ně volba až na druhém místě.

Zpráva GWI 2024 Global Media Landscape Report říká, že televizní hity jako Zrádci (The Traitors) , uvedla BBC, ukazují, že televize je stálá, ale varuje, že "stejně jako u každé formy spotřeby se chuť vždy mění".

Proč záleží na návycích při sledování televize?


Televize sice stále dominuje v délce času sledování, ale značky se musí dívat do budoucnosti. Společnost GWI uvádí, že na konci roku 2023 nebude 13 % příslušníků generace Z v běžný den sledovat televizní vysílání. V rychle se měnícím technologickém prostředí se ukazuje, že mediální návyky této demografické skupiny se výrazně liší od návyků jejích předchůdců. Výzkum také poukázal na tato fakta mediálního chování:

  • ChatGPT zakořenil ve způsobu vyhledávání informací zejména u mladších generací - je to jeden ze tří nejčastějších způsobů vyhledávání informací u generace Z, přičemž 40 % osob ve věku 16-26 let jej používá tímto způsobem.

  • Generace Z je jedinou generací, která pro účely nakupování upřednostňuje sociální platformy před vyhledávači. Přizpůsobitelné výsledky přitahují osoby ve věku 16-26 let a je pravděpodobné, že toto chování bude pokračovat i u generace Alfa.

  • Etnické menšiny (22 %) jsou k doporučením influencerů vnímavější než průměrný spotřebitel (14 %), což naznačuje, že jsou v tradičních médiích stále nedostatečně zastoupeny.

  • Od roku 2021 došlo k 17% nárůstu nakupujících, kteří upřednostňují reklamy nabízející slevy nebo speciální nabídky, přičemž 37 % z nich uvedlo, že je to pro ně priorita. Cena je nyní důležitější než jiné faktory, například společenská odpovědnost.


"Ačkoli tradiční reklama zůstává silná, data představují pro značky nové příležitosti, jak zaujmout publikum kreativními způsoby. Značky by měly hledat nové způsoby, jak rozšířit své marketingové strategie prostřednictvím médií a najít nové cesty, jak lidi oslovit."

dodal Chris Beer, analytik trendů ve společnosti GWI.

Zdroj: GWI

Načítání dalších...