Vyplývá to z každoročního průzkumu agentury IPA zaměřeného na Vánoce, který provedla společnost Opinium mezi 2 000 dospělými obyvateli Spojeného království.
Ze zprávy IPA Insight „The 2024 Christmas Consumer“ vyplývá, že tyto očekávané výdaje jsou nejvyšší u osob ve věku 35-44 let (723,40 GBP) a nad 75 let (607,60 GBP) a nejnižší u osob ve věku 65-74 let (486,60 GBP) a 55-64 let (489,60 GBP). Rodiče také očekávají, že utratí podstatně více (654,40 GBP) než osoby, které rodiči nejsou (397,90 GBP).
Většina (55 %) dospělých ve Velké Británii očekává, že většinu svého rozpočtu na Vánoce 2024 utratí za dárky pro ostatní, následuje jídlo a pití (18 %), cestování (6 %), dárky pro sebe (4 %), společenské akce (4 %) a dekorace (2 %). (Zbývající procento Britů - přibližně dvanáct procent - si není jisto, za co utratí o Vánocích 2024 nejvíce peněz).
Další zjištění:
- Téměř třetina (31 %) všech spotřebitelů očekává, že bude nakupovat ještě během prosince, zatímco 43 % plánuje dokončit nákupy před Black Friday.
- Rodiče se častěji chystají nakupovat dříve (18 % v září a říjnu a 20 % v první polovině listopadu 20 %) než nerodiče (13 % v září a říjnu a 14 % na začátku listopadu).
- Výprodejů v rámci Black Friday nejčastěji využijí mladší generace - 82 % osob ve věku 18-24 let a 75 % osob ve věku 25-34 let plánuje v tomto období utratit alespoň čtvrtinu svého rozpočtu. 85 % osob starších 75 let a 73 % osob ve věku 65-74 let nehodlá v tomto období utratit žádnou část svého rozpočtu.
- Mladí pracovníci jsou nejotevřenější nákupu dárků od nových nebo nově vznikajících značek - uvažují o tom téměř dvě třetiny (61 %) osob ve věku 25-34 let a více než polovina osob ve věku 18-24 let (54 %) a 35-44 let (56 %).
- Padesát šest procent osob ve věku 18-24 let a 25-34 let doufá, že o letošních Vánocích obdrží spíše praktické nebo nezbytné dárky než luxusní zboží. Nejméně je to mezi lidmi staršími 75 let (28 %) a 55-64 let (32 %).
Eric Kreis, Insight Manager, IPA, k tomu uvedl:
„Vánoce budou pro všechny: „Víme, že Vánoce jsou pro značky všech kategorií kritickým obdobím. I když se zdá, že vánoční rozpočty spotřebitelů jsou zdravé, dokážeme si představit, že vzhledem k pokračující krizi životních nákladů se budou chtít ujistit, že se počítá každá koruna. Tyto údaje proto poskytují užitečné informace o zvycích, pocitech a plánech dospělých Britů v období Vánoc 2024, které pomohou značkám a agenturám co nejlépe oslovit jejich spotřebitele.“
Zdroj: ipa.co.uk
Zdroj foto: Freepik.com