Podle nového průzkumu společnosti Clear Channel UK by generace Z ráda viděla v reklamě lepší zastoupení a přístupnost, což dále poukazuje na rostoucí rozdíly mezi generačními a genderovými názory na rozmanitost a inkluzi.
Studie ukazuje, že 42 % příslušníků generace Z se domnívá, že rasa a etnická příslušnost jsou v reklamě zastoupeny velmi nedostatečně, nedostatečně zastoupeni jsou také lidé se zdravotním postižením (40 %), plus size modelky (36 %), starší věkové skupiny (30 %), neurodiverzní lidé (30 %) a skupiny LGBTQ+ (27 %).
Pro srovnání, pouze 24 % z celkového počtu 2 000 respondentů průzkumu si myslí, že rasa je v reklamě zastoupena nedostatečně, zatímco 31 % si totéž myslí o zdravotně postižených a jen 16 % o LGBTQ+ skupinách.
Z výsledků vyplývá, že ženy se o diverzitu zajímají více než muži, přičemž 41 % z nich si přeje lepší zastoupení starších věkových skupin ve srovnání s pouhými 29 % mužů. Více žen než mužů by také rádo vidělo v reklamě zdravotní postižení, plus size modelky a neurodiverzitu (rozmezí se pohybuje mezi 10-15 %).
Kromě lepšího zastoupení v reklamě by lidé rádi viděli, aby se marketéři snažili o inkluzivnější a přístupnější kreativu jako takovou. Na prvním místě seznamu je zajištění jednoduchosti sdělení (38 %), následuje přehlednější rozvržení (36 %), smyslová optimalizace, jako je omezení zvuků/jasu (34 %), používání jasnějších písem (29 %), lepší výběr formátů (18 %) a používání tlumených barev (16 %).
Marketingový ředitel společnosti Clear Channel UK Ben Hope k výsledkům průzkumu uvedl: "Jako společnost jsme se zavázali k pozitivní změně prostřednictvím našeho inkluzivního kanálu a k podpoře značek, aby přijaly rozmanitost a normalizovaly inkluzivní plánování reklamy,"
A dodává. "Takový přístup by nejen pomohl přijmout inkluzivní sdělení, ale také odemknout nevyužitý potenciál, pokud jde o oslovení nového publika."
Se zdravotním postižením se setkává přibližně čtvrtina britské populace a předpokládá se, že značky mohou každý měsíc přicházet o přibližně 2 miliardy liber v důsledku toho, že jejich reklama není více přístupná.
Ačkoli se tato problematika dostává na přední místa, odvětví se jí přizpůsobuje pomalu. Mezi překážky, které tomu brání, patří podle kampaně ISBA Reframe Accessible Advertising nedostatek znalostí o tom, jak takovou reklamu realizovat (40 %), náklady (40 %) a kreativní aspekty (20 %). Kromě zjednodušených sdělení a rozvržení a většího ohledu na písma a barevná schémata by marketéři měli při navrhování reklam brát v úvahu také faktory, jako jsou alt-text a zvukové popisy.
Jak uvedla Sonali Raiová, vedoucí manažerka pro média, kulturu a imerzivní technologie společnosti RNIB, pro Marketing Week na začátku tohoto roku: "Rozšířený dosah může vést k většímu zviditelnění a zapojení značky. Nejde však jen o zisk. Inkluzivní přístup podporuje pozitivní image značky.
"Spotřebitelé oceňují značky, které berou ohled na přístupnost, což vede ke zvýšení loajality ke značce a pozitivnímu šíření ústního podání. Lidé se díky tomu cítí ceněni."
Zdroj: marketingweek.com