Studie Wise Up!, kterou provedla platforma pro marketingové rozhodování ve spolupráci s televizní společností ITV, zjistila, že osoby starší 55 let se objevují pouze ve 23 % reklam. Tato skupina však tvoří téměř třetinu britské populace; na ni připadá 65 % televizních impresí a 60 % britského bohatství, takže je možná na místě rekalibrace cílových skupin.
Klíčová zjištění
Kromě problému s viditelností starších lidí v reklamách existuje také genderová nerovnost: starší ženy se v reklamách objevovaly mnohem vzácněji než starší muži. Zajímavým zjištěním pak bylo, že některé reklamy, v nichž vystupovaly starší ženy, jako například reklama na výročí společnosti M&S s Twiggy a reklama Tesca se skupinou starších mořských plavců patřily k nejúspěšnějším u zkoumaného vzorku respondentů, a dokonce se jim podařilo získat "dividendy z rozmanitosti" (zvýšení účinnosti). Přinejmenším tedy lze vyslovit hypotézu, že starší ženy lépe reagují na zastoupení své věkové skupiny na obrazovce.
Pouze 5 z 56 reklam zaznamenalo vyšší skóre, pokud jde o emocionální odezvu u staršího publika ve srovnání s obecnou populací, přičemž některé si u staršího publika vedly výrazně hůře.
Starší diváci si častěji stěžovali na délku reklamy, obecný obsah a nezáživnost.
"Starší demografická skupina je pro značky obrovskou obchodní příležitostí, ale příliš často je ignorována nebo zobrazována nepřesně. Wise Up! je praktický návod, podle kterého mohou značky a agentury vyvíjet kreativu, která baví publikum a přispívá k dlouhodobému růstu."
Jon Evans, Chief Customer Officer, System1.
Celý report je ke stažení zdarma zde.
Zdroj: warc.com