Nový průzkum poukazuje na rostoucí význam živých přenosů, zejména těch sportovních. Ukazuje, že živé přenosy jsou preferovaným typem vysílaného obsahu pro 40 % televizních diváků na celém světě a jsou oblíbenější než jakýkoli jiný typ programu.
Průzkumu se zúčastnili spotřebitelé v USA, Velké Británii, Španělsku, Německu, Francii a severských zemích a vychází z výzkumu, který na objednávku společnosti Nevion (společnost skupiny Sony) provedla výzkumná společnost Vitreous World.
Nejvýznamnějším zjištěním průzkumu bylo, že více spotřebitelů ve zkoumaných regionech dává přednost sledování živě vysílaných událostí (40 %) před obsahem na vyžádání prostřednictvím streamovacích služeb (31 %) nebo plánovaných programů televizních stanic (29 %).
Na rozdíl od jiného obsahu má živě vysílaný program také ohlas u různých demografických skupin a že prolamuje generační rozdíly tím, že je univerzálně oblíbený mezi různými věkovými skupinami. Ze tří hlavních typů obsahu, které jsou dnes spotřebitelům k dispozici, upřednostňuje živé vysílání událostí 58 % osob ve věku 18-24 let a 31 % osob starších 65 let.
Dalším pozoruhodným zjištěním průzkumu bylo, že živé vysílání událostí je pro mnohé diváky společnou aktivitou, při níž hledají společné a nezapomenutelné zážitky. Téměř každý pátý (19 %) sleduje živé vysílání událostí s někým dalším osobně alespoň jednou denně a 59 % používá sociální média nebo platformy pro zasílání zpráv, aby o klíčových okamžicích hovořilo s přáteli a rodinou.
Vzhledem k tomu, že zapojení do živých akcí zůstává vysoké, musí provozovatelé živého vysílání zkoumat, jak mohou i nadále získávat nové předplatitele a zároveň si udržet stávající zákazníky, kteří si kanály živých akcí předplácejí, uvedli výzkumníci.
Vzhledem k tomu, že vysoká vizuální kvalita (30 %) a specifická nabídka obsahu (24 %) jsou pro zákazníky zásadní, aby si je i nadále předpláceli, budou se provozovatelé vysílání muset zaměřit na poskytování těchto výhod nyní i v budoucnu. Pokud jde o výhled na příštích 12 měsíců, čtvrtina dotázaných spotřebitelů (25 %) uvedla, že bude primárně konzumovat živě vysílané události.
"Naše výsledky ukazují, že živé vysílání událostí je nejen oblíbenější než programy na vyžádání a plánované programy, ale že je také silným sjednotitelem napříč generacemi. Provozovatelé vysílání mají nyní velkou příležitost využít jedinečných výhod živých událostí k přilákání nových zákazníků a udržení zájmu těch stávajících. Díky správné technologii mohou změnit logistiku a ekonomiku kritické živé produkce a vytvářet nové atraktivní typy obsahu v nejvyšší vizuální kvalitě,"
doplnil Olivier Suard, viceprezident pro marketing společnosti Nevion.
Zdroj: tvtechnology.com