Zdroj: Pixabay.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE USA A UK: 49 % SPOTŘEBITELŮ SE DOMNÍVÁ, ŽE DOKÁŽE ROZLIŠIT MEZI TRADIČNÍ A AI REKLAMOU

22. 7. 202422. 7. 2024
49 % spotřebitelů je přesvědčeno, že dokáže rozlišit reklamy vytvořené pomocí umělé inteligence od těch, vytvořených klasicky, přičemž téměř polovina respondentů (49 %) uvedla, že je jim jedno, zda byla reklama vytvořena pomocí umělé inteligence nebo tradičními metodami, pokud vypadá autenticky.

Vyplývá to z nových poznatků, které zveřejnila společnost LG Ad Solutions a které zjišťují, jak spotřebitelé registrují a neodmítají používání umělé inteligence v reklamě na CTV.

Ed Wale, viceprezident pro mezinárodní vztahy ve společnosti LG Ad Solutions, uvedl:
"Ukazuje se, že reklama je v tomto ohledu velmi zajímavá: Spotřebitelé přijímají pokročilé technologie, což podporuje poptávku po bohatších reklamních zážitcích. Naše data zdůrazňují, že AI se stává klíčovým faktorem růstu CTV, přičemž respondenti oceňují personalizovanou reklamu a to přispívá i k lepšímu vnímání značky. Přesto je pro zadavatele reklamy zásadní, aby pochopili pokrok této technologie a vnímali obavy spotřebitelů z regulace, zejména v souvislosti s nadcházejícími parlamentními volbami."

Odvětví generativní umělé inteligence zažívá rychlý růst, v současné době v oboru působí více než 1 400 startupů, z nichž 55 se specializuje na tvorbu reklamní kreativy; ve Velké Británii loni startupy využívající umělou inteligenci získaly investice ve výši 4,5 miliardy dolarů. Tento technologický pokrok umožňuje značkám vytvářet vysoce personalizované globální reklamní kampaně na jedno kliknutí. Aby značky dokázaly využít na maximum dopad a efektivitu technologií, je zásadní pochopit, jak budou spotřebitelé tyto inovativní reklamní strategie vnímat.

Průzkum, který se spojil s více než 500 americkými majiteli CTV, také odhalil:

  • Spotřebitelé si myslí, že personalizace funguje: 74 % respondentů uvedlo, že si všimli reklamy, o které se domnívají, že je specificky přizpůsobena jim. A i když to může sloužit jako jasný ukazatel toho, že personalizovaná reklama je obecně veřejností přijímána, spotřebitelé ve věku 55 let a starší uvádějí, že si těchto typů reklam tolik nevšímají - což signalizuje generační rozdělení.

  • Umělá inteligence = inovace, pokud jde o vnímání značky: 38 % spotřebitelů souhlasí s tím, že značky využívající reklamy generované umělou inteligencí posilují jejich vnímání inovativnosti značky, přičemž více než polovina (51 %) spotřebitelů ve věku 35-54 let se s tímto tvrzením ztotožňuje. Samostatně se 31 % respondentů staví k používání AI v reklamách neutrálně a uvádí, že jejich názor neovlivňuje.

  • Regulace je však skutečným problémem: Přestože 30 % spotřebitelů uvedlo, že by se jim reklamy líbily více, kdyby byly personalizované pomocí AI, 80 % se domnívá, že by měla existovat regulace používání AI ve specifických kontextech, jako je politická reklama pro nadcházející volby.


LG Ad Solutions využívá technologii AI k pochopení chování spotřebitelů na globálních platformách LGE, čímž zajišťuje relevantní vyhledávání obsahu a kontextově relevantní sladění reklam. Umožňuje také dynamickou výměnu kreativy na základě polohy publika, počasí a atributů domácností v reálném čase, čímž zajišťuje vysokou relevanci a účinnost reklam. V budoucnu bude řešení LG Ad Solutions disponovat reportováním řízeným umělou inteligencí, které umožní inzerentům snadný přístup k podrobným informacím a získání jedinečných zpráv na vyžádání.

Tony Marlow, CMO společnosti LG Ad Solutions, řekl:
"Značky tradičně vytvářely jednotné globální kampaně, aby maximalizovaly rozsah a dosah, ale nyní mohou s využitím insightů díky AI poskytovat vysoce personalizované globální kampaně. Například jedna značka v LG Ads využila místní povětrnostní podmínky k určení nejrelevantnějšího produktu k inzerci, aniž by na to potřebovala samostatné kampaně a zvýšené zdroje. S umělou inteligencí se otevírají nekonečné hranice možností a my se těšíme, jaké příležitosti se díky ní otevřou pro reklamu CTV."

Zdroj: marketingtechnews.net

Načítání dalších...