Zdroj: Pixabay.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE USA: ČÍM LÉPE JE REKLAMA PREZENTOVÁNA, TÍM LÉPE JE VNÍMÁN JAK POŘAD, TAK I PROPAGOVANÉ ZNAČKY

6. 7. 20246. 7. 2024
Nová studie FreeWheel zjistila, že diváci neřeší reklamy, ale to, jakým způsobem jsou jim doručovány. Zpoždění, reklamní lišty a nepřirozené přerušení pořadu reklamní přestávkou mohou snížit zapamatovatelnost.

Nejnovější studie společnosti FreeWheel, spadající pod společnost Comcast, zjistila, že to nejsou reklamy, které diváci nemají rádi. Jejich zážitek poškozuje spíše způsob, jakým jsou reklamy předkládány. Podle studie mají tendenci odradit diváky především zpoždění, nepřirozeně nasazené reklamní přestávky nebo vzhled reklamních ploch. Tyto problémy se obvykle objevují na připojených televizních platformách, když automatické systémy nepracují tak, jak by měly.
"Dobrou zprávou pro zadavatele reklamy je, že v rozporu s tím, co si někteří myslí, výzkum zjistil, že samotné reklamy ve skutečnosti nemají vliv na požitek z programu pro spotřebitele. Co jim však vadí, jsou špatné zkušenosti s reklamou, které pak také negativně ovlivňují vnímání a zapamatování značky,"

uvedl generální ředitel společnosti FreeWheel Mark McKee. "Je naší odpovědností jako celého odvětví pracovat na budování lepších diváckých zážitků, které následně pomohou značkám navázat kontakt s diváky v prémiovém prostředí. Musíme to napravit nejen pro inzerenty, ale i pro nás všechny jako diváky."

Ukázalo se, že čím lépe je reklama prezentována, tím lépe je vnímán jak pořad, tak i propagované značky. Téměř 80 % diváků například uvedlo, že latence při podávání reklamy negativně ovlivnila vnímání kvality programu, reklam a zúčastněných značek. Podobně tomu bylo, když se reklama objevila v nepřirozené přestávce. Vyšší vtíravost reklamy vedla k 14% poklesu zapamatovatelnosti značky. Zobrazování šotů namísto skutečných reklam snížilo kvalitu okolních reklam o 3 %. Šablony - buď prázdná obrazovka, nebo spořič obrazovky - se objevují, když reklama nepřijde pohotově na zavolání, nebo když není k dispozici žádná reklama.

"Vzhledem k rychlému vývoji prémiového videoobsahu a reklamního ekosystému se značky snaží prorazit v nepřehledné změti a dostat své sdělení k divákům smysluplným způsobem," řekl Dr. Duane Varan, generální ředitel společnosti MediaScience.

"Navíc se reklamy zobrazují ve více aplikacích a platformách bez jakýchkoli úprav, což vede k méně než optimálnímu provedení," řekl Varan. "Jedná se o další na míru šitou, první výzkumnou studii v oboru, kterou jsme vytvořili společně s FreeWheel Viewer Experience Lab, abychom pochopili skutečný dopad, který má špatná zkušenost s reklamou na diváky, a jak to v konečném důsledku ovlivňuje značky. Využití poznatků z této zprávy, stejně jako z předchozích dvou, může odvětví pomoci vytvořit lepší reklamní zážitky a prostředí pro spotřebitele."

Výzkum vyplynul z předchozí studie FreeWheel's Viewer Experience Lab, která zjistila, že podle některých odhadů může být počet nevyužitých reklam na kanálech FAST až 25 %, což vytváří frustrující prostoje pro diváky a nedostatečně využitý inventář pro programátory FAST.

Zpráva nabízí několik návrhů na zlepšení divácké zkušenosti.

Za účelem minimalizace zpoždění se inzerentům doporučuje nakupovat od dodavatelů, kteří mají k dispozici technologie pro optimalizaci poskytování videoobsahu s minimálním zpožděním. Mezi příklady patří využívání reklamních serverů umístěných v blízkosti koncového uživatele; nákup přímo od preferovaných partnerů, aby se minimalizovaly další skoky v dodavatelském řetězci médií; a zajištění toho, aby partneři měli jednotné rozhodovací schopnosti pro všechny poptávky, což umožní rychlejší rozhodování o reklamě.

Pro omezení výskytu nepřirozených reklamních zlomů se inzerentům doporučuje, aby přednostně spolupracovali s vydavateli, kteří využívají pokročilé technologické nástroje pro správu reklamy, jako je umělá inteligence, aby lépe pochopili, kam nejlépe umístit reklamní zlomy v rámci obsahu, a vyřešili tak část nepřirozených reklamních zlomů.

Aby inzerenti omezili výskyt reklamních bloků, měli by se zaměřit na optimalizaci cesty nabídky a přímé propojení s vydavateli a jejich inventářem. Kromě toho by si měli vybírat reklamní servery, které využívají pokročilé aukční funkce, full pod bidding a procesy předběžného schvalování kreativy, které omezují latenci a břidlicovou reklamu a zároveň zlepšují míru naplnění inzerentů.

Studii pro společnost FreeWheel provedla společnost MediaScience, která přivedla 420 diváků ke sledování v laboratoři. Relace se skládala z 30 minut pořadu s reklamními přestávkami různé kvality.

Zdroj: nexttv.com

Načítání dalších...