STUDIE USA: DIVÁCI FAST VÍCE OPOUŠTÍ PŘEDPLACENÉ STREAMOVACÍ SLUŽBY
24. 8. 202424. 8. 2024Podle nové zprávy stále více spotřebitelů, kteří si hlídají rozpočet, omezuje předplatné streamovacích služeb ve prospěch kanálů FAST. Mezi nejpoužívanějšími sítěmi FAST, které spotřebitelé ve studii uvedli, jsou Tubi, Pluto TV, Freevee, YouTube a Roku. Bezplatné streamované televizní vysílání podporované reklamou nyní sleduje 66 % diváků - tato data byla uvedena v nejnovější výroční zprávě společnosti Horowitz Research: State of Media, Entertainment and Tech: 2024.
Zpráva, která sleduje vývoj placeného a bezplatného televizního, streamovacího, internetového a mobilního prostředí, odhaluje dopad nástupu služeb FAST na televizní ekosystém. Na jedné straně více než polovina (53 %) uživatelů FAST uvádí, že po zavedení FAST omezili své placené streamovací služby. Na druhou stranu 43 % uživatelů FAST uvádí, že si předplatili placenou službu, aby mohli pokračovat ve sledování pořadu, který začali sledovat na kanálu FAST.
Tyto údaje podtrhují důležitou příležitost strategicky využít FAST pomocí chytrých strategií propagace obsahu, uvedli autoří studie a dodali, že studie zjistila, že spotřebitelům, kteří se odstřihli od kabelů a spoléhali se na možnosti streamování na vyžádání, velmi chyběl zážitek ze surfování po kanálech. Více než sedm z deseti (73 %) uživatelů FAST souhlasí s tím, že televize je nyní příjemnější, když si mohou zapnout tyto bezplatné služby a sledovat, co se zrovna vysílá. Konkrétně mezi těmi, kteří již nemají předplacenou kabelovou nebo satelitní televizi, téměř šest z deseti (58 %) tvrdí, že bezplatné služby jsou jako mít opět kabelovou televizi.
„S tím, jak prostor FAST dozrává, to skutečně vypadá jako náprava mnoha problémů, které streamování na vyžádání vytvořilo pro spotřebitele a odvětví,“ poznamenává Adriana Waterston, EVP a Insights & Strategy Lead společnosti Horowitz Research, divize M/A/R/C Research. „Na straně spotřebitelů pomáhá FAST zmírnit problémy spojené se sledováním televize na vyžádání, kdy se spotřebitelé museli dost snažit, aby našli obsah ke sledování pokaždé, když usedli k televizoru - což není zrovna nejpohodovější zážitek ze sledování. Vytváří také příležitosti pro generování příjmů z reklamy a příjmů ze syndikace, což pomůže vrátit obchodní model do rovnováhy.“
Úplné znění zprávy State of Media, Entertainment & Tech: V této složité mediální oblasti se studie zaměřuje na chování diváků v roce 2024. Zpráva zkoumá podíl sledovanosti podle jednotlivých platforem, zařízení, na kterých se dívají, druh obsahu, který konzumují, a služby, které podle nich nejlépe zprostředkovávají vyhledávaný obsah. Letos se studie hlouběji zabývá vztahem spotřebitelů ke službám FAST. Průzkum byl proveden v březnu až dubnu 2024 mezi 2 008 diváky televizního obsahu staršími 18 let. Data byla vážena tak, aby výsledky byly reprezentativní pro celý televizní vesmír, uvedl Horowitz.
Zdroj: tvtechnology.com