Nová fakta společnosti Hub Entertainment Research potvrzují, že dvě třetiny televizních diváků dávají přednost sledování reklam, pokud tím ušetří náklady na předplatné streamovacích služeb. Za poslední tři roky se procento spotřebitelů, kteří vyjadřují preferenci předplatného podporovaného reklamou - pokud jim to ušetří peníze - zvýšilo na 66 % na základě květnového průzkumu mezi 3 000 americkými spotřebiteli ve věku 14-74 let, kteří sledují televizi alespoň 1 hodinu týdně.
Mezi respondenty, kteří znají streamovací platformy nabízející levnější možnosti s podporou reklamy, se na prvním místě umístilo Hulu, následované Prime Video, Netflixem a Peacockem.
"Během posledních několika let došlo v ekosystému videa k zásadním změnám, kdy téměř všechny dříve bezreklamní streamovací služby přidaly levnější úroveň podporovanou reklamou,"
uvedl Mark Loughney, hlavní konzultant společnosti Hub.
Loughney se domnívá, že spotřebitelé nereagovali odmítnutím reklamy nebo zrušením předplatného, ale naopak využívají možnosti ušetřit na měsíčním předplatném.
"Tím, že streamovací služby otevřeně nabídly nižší poplatky výměnou za sledování přiměřeného počtu reklam, poskytly spotřebitelům lepší nabídku hodnoty," řekl. "Výsledkem je, že budoucnost trhu se streamovanou reklamou vypadá velmi dobře."
Přestože spotřebitelé stále více akceptují reklamu v obsahu streamovací služby jako způsob, jak snížit náklady na předplatné, téměř 80 % respondentů se shodlo, že existují "velké rozdíly" v množství reklamy prezentované v konkurenčních televizních službách.
A mezi streamovacími službami podporovanými reklamou poskytují platformy AVOD lepší reklamní zážitky než bezplatná televize podporovaná reklamou a předplatitné více kanálů.
Hub zjistil, že počet reklam a délka přestávek přispívají k tomu, jak rozumně diváci hodnotí zážitek. A obojí se podílí na hodnocení zážitku ze sledování. Přiměřené zatížení reklamami také přispívá k lepším výsledkům inzerentů. Pokud jsou přestávky kratší a obsahují méně reklam, diváci výrazně častěji věnují pozornost sdělením.
Spuštění služby Amazon Prime Video s reklamami mělo okamžitý a výrazný dopad na sledovanost reklam. Podíl respondentů, kteří uvedli, že sledují SVOD bez reklam, se od prosince snížil z 84 % na 58 %, což se shoduje se spuštěním reklamy jako výchozího nastavení na Amazon Prime Video.
Přestože většina hlavních streamovacích služeb spustila levnější tarify s podporou reklam již před více než rokem, značný počet diváků o tom stále neví. Třetina nebo více spotřebitelů uvádí, že neví o nabídkách podporovaných reklamou u služeb Disney+, Paramount+, Max a Discovery+, a podstatná menšina se nesprávně domnívá, že tyto služby jsou striktně bez reklam.
Ukazuje se tak zřejmá příležitost k rozšíření úrovní podporovaných reklamou pomocí marketingových sdělení zaměřených na ty, kteří si tyto služby nepředplácejí.
Zdroj: mediaplaynews.com