Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE USA: DIVÁCI STREAMINGU VÍCE PŘIJÍMAJÍ TELEVIZNÍ REKLAMU

12. 1. 202512. 1. 2025

Dvě třetiny diváků streamovacích služeb považují reklamu za snesitelnější než diváci programů na vyžádání.


Podle nové zprávy společnosti Hub Research s rostoucím počtem levnějších programových zdrojů podporovaných reklamou odpor televizních diváků vůči reklamám stále klesá.  Studie „TV reklama: Fact vs. Fiction“ ukazuje, že většina spotřebitelů dává přednost sledování televizních reklam výměnou za nižší náklady na předplatné, zejména ti, kteří se obávají poklesu ekonomiky a potenciální rostoucí míry inflace. To znamená významný obrat v přijímání televizních reklam diváky; na úsvitu éry streamingu bylo levné měsíční předplatné za sledování bez reklam převažující módou. Jakmile se streamovací služby staly globálními, zvýšily se náklady na výrobu a distribuci, což vedlo ke zvýšení cen předplatného, které vedlo k rušení a nižšímu využívání streamování. Streamovací společnosti v čele s Netflixem začaly v posledních letech nabízet úrovně předplatného podporované reklamou, aby přilákaly a udržely si předplatitele, a ostatní služby je po tomto vzoru brzy následovaly.

Jakékoli pochybnosti o úspěchu reklamou podporovaných úrovní byly rychle vyvráceny, protože Netflix nedávno oznámil, že pouhé dva roky po spuštění se k předplatnému s podporou reklamy přihlásilo 70 milionů předplatitelů po celém světě.

Zdroj: Hub Entertainment Research


Nepřekvapivě tedy společnost Hub oznámila, že plné dvě třetiny diváků, kteří se zúčastnili jeho průzkumu, nyní tvrdí, že by raději sledovali obsah s reklamami, pokud by to snížilo cenu televizního předplatného. Pozoruhodné je, že v posledních třech letech roste preference reklam i mezi lidmi, kteří tvrdí, že reklamy nesnášejí. S tím, jak divákům přibývá televizních služeb a tyto služby zvyšují ceny, levnější alternativy přesvědčují spotřebitele, kteří nemají rádi reklamy, aby zvážili obsah podporovaný reklamami, uvedl Hub.

Vzhledem k tomu, že mnoho bezplatných platforem pro streamovanou televizi (FAST) a AVOD s podporou reklam nyní nabízí možnosti živého televizního vysílání, zejména v oblasti zpravodajství a sportu, spotřebitelé nacházejí více možností pro sledování živého vysílání. Přestože jsou streamovací služby stále využívány především pro sledování na vyžádání, třetina času diváků je strávena živým vysíláním.

Vzhledem k tomu, že velká část živého televizního obsahu je formátována pro reklamní přestávky, dvě třetiny diváků považují reklamu za snesitelnější než u programů na vyžádání. Pozitivní nálada vůči reklamním přestávkám v živém televizním vysílání ještě více převládá mezi mladšími diváky.

Zdroj: Hub Entertainment Research


Reklamní přestávky v živém televizním vysílání poskytují mnoha divákům vítanou přestávku v programu. Zejména u živých sportovních přenosů jsou reklamy vnímány jako součást pravidelného rytmu akce. Pozitivní reakce na reklamy v živém televizním vysílání následně vede k větší pozornosti věnované reklamním přestávkám ve srovnání s pořady na vyžádání.

Podle společnosti Hub diváci na sérii otázek týkajících se charakteristik reklam, které by si získaly jejich větší pozornost, nejčastěji uváděli odměny za sledování. Další tři nejčastěji uváděné faktory, které vedly k upoutání pozornosti, však byly všechny spojeny s menším počtem reklam: kratší reklamní přestávky, kratší délka reklamy a jedna reklama v přestávce. Ačkoli mnoho streamovacích služeb poskytuje odpočítávací hodiny nebo počítadla reklam, méně diváků souhlasilo s tím, že si tyto funkce zaslouží více jejich pozornosti během reklamních přestávek. Mezi nejhůře hodnocené prvky reklamních přestávek patřily ty, které vyžadovaly účast diváka: hry, interaktivní reklamy nebo odkazy na produkty. Pozornost diváků málo přitahovaly také pauzové reklamy, další běžná praxe u streamovacích služeb.

Zdroj: Hub Entertainment Research


Podle Hub si diváci s přibývajícím počtem televizních služeb, které nabízejí služby podporované reklamou, zvykají na tuto realitu a přijímají ji. Počet spotřebitelů, kteří tvrdí, že televizní reklamu netolerují, stále klesá. Pozoruhodné je zejména to, že diváci, kteří říkají, že reklamy nesnášejí, jsou podle výzkumníka těmi, kteří reklamy akceptují za nižší náklady na předplatné.

„Za poslední tři roky je zřejmé, že většina diváků dává přednost sledování reklam, pokud mohou ušetřit na televizním předplatném. V poslední době vidíme, že i ti spotřebitelé, kteří nesnášejí reklamy, se rozhodují, že se jim vyplatí kompromis v podobě sledování reklam za nižší náklady,“ řekl Mark Loughney, hlavní konzultant Hub Research. „Pro streamovací služby a jejich inzerenty je zde spousta dobrých zpráv. Většina spotřebitelů považuje množství reklamy za přiměřené, zejména při živém sledování. S tím, jak budou provozovatelé streamingu přidávat více živého obsahu, zejména sportovního, budou mít inzerenti větší možnosti oslovit více diváků, kteří jejich sdělení věnují plnou pozornost.“

Tato zjištění pocházejí z průzkumu společnosti Hub 2024 "TV Advertising: Fact vs. Fiction “, průzkumu provedeného mezi 3 000 americkými spotřebiteli ve věku 14-74 let, kteří sledují televizi alespoň jednu hodinu týdně.

Zdroj: tvtechnology.com

Načítání dalších...