STUDIE USA: KTERÉ ZNAČKY PIVA VYHRÁLY POMOCÍ HUDEBNÍHO PODKRESU SOUBOJ O PRVENSTVÍ?
12. 3. 202312. 3. 2023Jak upozorňuje Songtradr, strategie videoreklamy společnosti Heineken zahrnovala předělávky známých písní, což jí umožnilo oslovit větší publikum a zaznamenat nejvyšší zapojení spotřebitelů v kategorii. Takový postup byl chytrým odlišením v odvětví, které může k reklamě přistupovat dost podobně.
Úspěch s hudbou není také jen o vytvoření zvukové líbivosti. Songtradr cituje výzkum Lese Binet\, podle kterého může použití hudby zvýšit účinnost reklamní kampaně o 20-25 %. Vzhledem k tomu, že Guinness použil spíše generickou hudbu z databank a voiceovery, nevedl si tak dobře jako jeho kolegové, kteří mohli využít rozpoznatelnější (a tedy účinnější) skladby.
Důležité je zmínit, že výzkum společnosti Songtradr ukazuje (v grafu níže), že promyšlené a konzistentní umístění hudby do brandingu a reklamního obsahu se v roce 2022 podílelo na celkové obchodní výkonnosti pivních značek v USA z více než 33 %. Společnost Heineken dokázala překonat normu jak hudbou, tak obchodním výkonem, zatímco Corona byla jednou z mála dalších pivních značek, které sestavily dobrý reklamní mix.
Taková data samozřejmě fungují i mimo oblast piva. A vzhledem k tomu, že dnes je tolik rozptýlení pro každého, kdo se dívá na reklamu, může hudba v boji o pozornost spotřebitelů nakonec hrát roli rozlišovacího prvku pro cílovou skupinu a tím i receptu na úspěch.
Více informací o tomto tématu najdete ve zprávě Songtradr Music of Beer.
Zdroj: tvrev.com