STUDIE USA: MLADÍ DIVÁCI MAJÍ V OBLIBĚ TITULKY
27. 8. 202327. 8. 2023Nový průzkum společnosti YPulse naznačuje, že titulky jsou u mladších diváků při sledování televize široce rozšířené. 59 % diváků z generace Z a 52 % mileniálů uvedlo, že dávají přednost sledování televize s titulky. Výsledky zdůrazňují význam přesného titulkování jak pro běžné diváky, tak pro diváky se speciálními potřebami a problémy se sluchem.
Ve své nejnovější zprávě o televizi a zábavě se společnost YPulse ptala osob ve věku 13-39 let na televizní a filmový obsah, který sledují a na jejich zkušenosti se sledováním. Zjištění, že většina příslušníků generace Z a mileniálů dává při sledování televize přednost titulkům, naznačuje, že používání titulků přesáhlo tradiční využití osobami se speciálními potřebami a rozšířilo se mezi širší publikum, poznamenali výzkumníci.
Více než polovina mladých lidí sdělila společnosti YPulse, že raději používá titulky, a není to jen proto, že je potřebují; tato generace využívá čtení textu při sledování filmů/televize, aby udržela krok s dialogy, aby rozlišila silný přízvuk (např. v Peaky Blinders), a někteří říkají, že jen proto, aby si udělali náskok ve scéně a vrátili se pohledem na svůj telefon," poznamenali výzkumníci v příspěvku na blogu. "Používání titulků je oblíbené zejména u mužů z generace Z: 61 % z nich tvrdí, že jejich používání preferují."
V příspěvku bylo také zdůrazněno, že "popularita titulků je prospěšná tedy i pro ty, kteří je opravdu potřebují, protože mediální značky jako Netflix nyní vynakládají větší úsilí na to, aby titulky byly stejně poutavým zážitkem jako samotný zvuk....Netflix je zdrojem zábavy číslo jedna, který používají generace Z a mileniálové, a který podle nich nabízí nejširší obsah, což se týká i přístupnosti z pohledu sluchově hendikepovaných."
Společnost YPulse rovněž uvedla, že jedním z faktorů, které přispívají k oblibě titulků mezi mileniály, jsou děti. "Podle průzkumu společnosti Kids Industries mezi rodiči s dětmi ve věku 5-15 let (tzv. rodiči mileniálů) v USA a Velké Británii většina dětí v USA sleduje obsah s titulky nebo skrytými titulky po celou dobu nebo po většinu času a polovina dětí v obou zemích potřebuje titulky, aby si užila sledovaný obsah," poznamenal příspěvek na blogu.
"Sledování obsahu se skrytými titulky údajně může zlepšit gramotnost, slovní zásobu a rychlost čtení," dodali vědci. "Pro dětské mediální značky by mělo být rozšířené používání skrytých titulků signálem ke zlepšení přesnosti a zajištění dostupnosti titulků u všech programů."
Dalším faktorem je zájem o cizojazyčné pořady, přičemž úspěch filmu "Hra na oliheň" na Netflixu je jen jedním z příkladů cizojazyčného filmu, který přilákal obrovské publikum.
Podle údajů ze zprávy YPulse Local/Global Citizenship s tímto tvrzením souhlasí 76 % příslušníků generace Z a mileniálů: "Nezáleží na tom, z jaké země je televizní pořad / film, pokud je dobrý, budu se na něj dívat."
Dalším klíčovým faktorem je také popularita titulků na oblíbené platformě sociálních médií generace Z TikTok, uvedla společnost YPulse.
Více informací naleznete zde.
Zdroj: tvtechnology.com