V čím dál roztříštěnějším televizním prostředí je opravdu důležité pochopit, co dělá reklamu skutečně účinnou. A nováčci se toho nebojí - reklama společnosti Magic Spoon "Tastiest Revolution" překonala průměrně úspěšné reklamy na potraviny a nápoje o 1 633 %, což dokazuje, že inovativní kreativa umožňuje novým značkám soupeřit se zavedenými značkovými giganty.
Analýza společnosti EDO popsala témata, která fungují v rámci konkrétních kategorií výrobků.
Co funguje: Studie identifikovala několik kreativních taktik, které přispěly k účinnosti reklamy:
- Jasné, výrazné barvy.
- Humor, který rozesměje.
- Hudební podkres od různých umělců (např. Aretha Franklin a Charli XCX).
- Využití známých osobností (např. reklama AT&T Wireless s Carmelem Anthonym, Kendrickem Perkinsem a TJ Fordem).
- Aktuální témata (např. reklama Ford„Living Legacies“ v rámci Měsíce černošské historie).
Laura Groverová, senior viceprezidentka EDO a vedoucí klientských řešení, uvedla, že kategorie se naučily, jak navázat kontakt se spotřebiteli, aby si je získaly.
Například:
- V kategorii Alkohol byla 30sekundová reklama Ciroc„Lemons“ o 271 % účinnější než průměr.
- V oblasti pojištění překonal 30sekundový spot „Ouch“ společnosti The Hagerty Group svou účinnost o 530 %.
- V oblasti automobilů byla reklama „Escape Room“ společnosti Lexus o 388 % účinnější než průměrná kreativa luxusních automobilů.
Video: Ciroc
Tyto výsledky podtrhují to, že při tvorbě reklamních kampaní je opravdu důležité pochopení toho, co spotřebitelé očekávají.
Analýza EDO také odhalila silnou vazbu mezi účinností reklamy a zapojením spotřebitelů. Grover vysvětlil: „Všechny [hodnocené reklamy] mají společnou schopnost inspirovat diváky k akci v minutách po odvysílání reklamy, což je prokázaný prediktor budoucích prodejů, které povedou k růstu jejich podnikání.“
Tato angažovanost se měří prostřednictvím výsledků, jako je aktivita při vyhledávání, návštěvy webových stránek a stažení aplikací. Např:
- Patnáctisekundová reklama společnostiIntuit Credit Karma s názvem „Letiště“ v kategorii Bankovnictví a finance byla o 608 % účinnější než průměr.
- V kategorii Cestování překonal 30sekundový spot „Luxus a dobrodružství“ společnosti Three Forks Ranch svou účinnost o 1 060 %.
- V kategorii Pharma Rx byla 15sekundová reklama společnosti Omnipod „Bath Time and Pizza“ o 459 % účinnější než průměr.
Cílením na témata specifická pro danou kategorii, použitím inovativní kreativy a okamžitým zapojením spotřebitelů mohou značky v době zaměřené na výsledky skvěle zvýšit účinnost televizní reklamy.
Zdroj: emarketer.com