Zdroj: Pixabay.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE USA: OLYMPIJSKÉ HRY SLEDOVALO TÉMĚŘ 60 MILIONŮ AMERICKÝCH DOMÁCNOSTÍ

12. 8. 202412. 8. 2024
Sledovanost pařížských olympijských her v amerických domácnostech vzrostla o 11 % ve srovnání s hrami v Tokiu, uvedla studie společnosti Samba TV.

Nové údaje od Samba TV potvrzují, že Olympijské hry 2024 v Paříži měly u amerických diváků velký úspěch, protože ve srovnání s hrami v Tokiu, zaznamenaly v domácnostech ty pařížské 11% nárůst sledovanosti. Američany doslova zachvátila olympijská horečka, protože velkou část dní sledoval hry více než 1 milion domácností. Celkově Samba TV oznámila, že hry v Paříži sledovalo v uplynulých týdnech celkem 59,4 milionu amerických domácností napříč lineárním vysíláním a streamováním.

Zvláštní pozornost si zaslouží počet nových domácností, které každý den olympijské náladě propadly. Podle údajů Samba TV nebyl během olympijských her den, kdy by si je naladilo méně než 600 tisíc nových amerických domácností, a 12 ze 17 dnů zaznamenalo více než 1 milion nových zhlédnutí.

Konkrétně Samba TV uvedla, že:

  • Po celou dobu konání her sledovalo olympijské hry v Paříži 2024 lineárně a prostřednictvím streamingu 59,4 milionu amerických domácností. To je o 25 % více než u zimních olympijských her v Pekingu 2022 a o 11 % více než u letních olympijských her v Tokiu.

  • Nejvyšší sledovanost byla zaznamenána třetí den olympijských her (28. 7.), kdy se dívalo 27,8 milionu amerických domácností. To byl den, kdy v Paříži debutoval americký ženský gymnastický tým. Druhá nejvyšší sledovanost byla zaznamenána 10. den (8/4), kdy se dívalo 25,7 milionu domácností, což rovněž odpovídalo gymnastice žen.

  • Olympijští fanoušci se těšili i na začátek her a začali se na ně dívat brzy. Již 4. den se na hry dívalo 69 % domácností, které je celkově sledovaly. Do 7. dne se toto číslo zvýšilo na 80 % a do 12. dne (ze 17) si hry naladilo již plných 96 % diváků olympiády.

  • A nové události přiváděly nové diváky po celou dobu trvání her. V průběhu olympijských her nebyl den, kdy by si je naladilo méně než 600 tisíc nových amerických domácností, a 12 ze 17 dnů zaznamenalo více než 1 milion nových zhlédnutí v domácnostech. Vysoký počet amerických domácností, které hry předtím nesledovaly, si hry naladil zejména 8. 10., což odpovídalo finále mužského basketbalu mezi USA a Francií.

  • Bílé domácnosti s vysokými příjmy měly na základě sledovanosti olympijských her vyšší index. Bílé domácnosti měly nadindex o 5 % oproti svému místu v rámci sčítání lidu, zatímco domácnosti v příjmové skupině nad 200 tisíc dolarů zaznamenaly nejvyšší nadindex ze všech příjmových skupin (+8 %).


Zdroj: tvtechnology.com

Načítání dalších...