Doba, kterou průměrný uživatel stráví sledováním obsahu denně, se v roce 2023 celosvětově zvýšila o 12 % u obsahu VoD a o 4 % u lineárního televizního obsahu. Tento obrat může podle výzkumníka signalizovat zvýšení spotřeby nebo přesun pozornosti spotřebitelů směrem k selektivnějšímu počtu platforem.
Dříve NPAW obviňovala z poklesu VOD a lineární TV fragmentaci trhu se streamováním, ale růst prodeje Connected TV a "Quality of Experience" pomohl v roce 2023 oživit tento sektor, uvedli výzkumníci.
Nejpozoruhodnějším zjištěním zprávy je, že ve druhém pololetí roku došlo k upevnění vzestupného trendu v denním zapojení uživatelů do VOD a lineární televize, a to o 4 %, resp. 3 %, uvedla NPAW. Epizodický obsah i v dalším roce dominoval jako primární typ VOD obsahu, když si získal 67 % celkového globálního času přehrávání. Mírný nárůst však zaznamenaly filmy, které budou v roce 2023 představovat 26 % všech streamovaných minut VOD.
Rok 2023 byl navíc rokem výrazného zlepšení v oblasti kvality zážitku, a to jak globálně, kdy došlo k celosvětovému poklesu poměru vyrovnávací paměti o 38 %, tak regionálně, kdy regiony jako Asie zaznamenaly 18% nárůst průměrného datového toku. Tato zvýšení signalizují, že stále existuje prostor pro optimalizaci zážitku ze sledování.
Na úrovni zařízení pomohl růst prodeje Smart TV zvýšit celkovou dobu přehrávání až o 8 procentních bodů. Společnost NPAW dospěla k závěru, že to potvrzuje, že spotřebitelé při streamování videoobsahu v drtivé většině dávají přednost velkým obrazovkám a zařízení s menšími obrazovkami, jako jsou chytré telefony, si vyhrazují pro příležitostné streamování nebo na cestách.
"Tato zjištění podtrhují význam nového roku jako éry obnovy a růstu v oblasti streamování. Nárůst až o 12 % v denní délce přehrávání na uživatele spolu s hmatatelným zlepšením kvality zážitku ukazuje, jak se odvětví konsoliduje a vyvíjí, aby splnilo a překonalo očekávání diváků,"
řekl Ferran G. Vilaró, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti NPAW.
"Jak se poskytovatelé pohybují na této cestě optimalizace, bude využití hlubokých dat o chování koncových uživatelů a zkušenostech klíčové pro získání pozornosti a loajality spotřebitelů. Pochopení poznatků získaných ze zprávy NPAW 2023 Video Streaming Industry Report bude hrát klíčovou roli při utváření úspěšných strategií streamingu v budoucnosti." Vilaró dodal.
Zdroj: tvtechnology.com