Podle obecného přesvědčení přináší stále vyšší počet obrazovek individuálnější sledování. Nový průzkum, který si objednala společnost Future Today, zjistil, že ve skutečnosti je u diváků na vzestupu společné rodinné sledování.
„Panuje mylná představa, že exploze obrazovek přinesla oddělené sledování televize, kdy se rodiny dívají na různých zařízeních v různých místnostech,“ uvedl Vikrant Mathus, spoluzakladatel Future Today a poskytovatel reklamou podporovaných streamovacích kanálů. „Ve skutečnosti se rodiče a zejména jejich mladší děti dívají společně více než dřív. Společné divácké zážitky rodinám pomáhají navazovat kontakt a zároveň rodičům umožňují pozorněji sledovat, jak jejich děti konzumují média.“
„Naše zjištění naznačují, že společné sledování je u streamování televize čím dál rozšířenější, protože cílený divácký zážitek s možností výběru a kontroly se k této činnosti přesně hodí,“ dodává Mathur. „Rodiny se mohou společně domlouvat, co a kdy budou sledovat.“
Společné sledování se týká členů stejné domácnosti, kteří se společně dívají na televizi ve stejnou chvíli. Studie Future Today obsahovala průzkum mezi stovkami amerických rodičů s dětmi ve věku 3-12 let, jejichž rodiny pravidelně streamují obsah, který je vhodný pro celou rodinu.
Studie zjistila, že společné sledování rodinného streamovaného obsahu významně narostlo během covidu-19 a jeho vzestup bude v nejbližší budoucnosti nadále pokračovat. Devadesát čtyři procenta rodičů tvrdí, že se za posledních 12 měsíců více společně dívají na streamovaný obsah vhodný pro rodiny.
„Pro mnoho lidí covid-19 omezil aktivity s přáteli a v konečném důsledku urychlil společné rodinné sledování,“ dodává Mathur. „Rodiče se začali dívat na pořady, ať už zábavní nebo vzdělávací, společně s dětmi a ve společném sledování nepolevují ani po pandemii.“
Na otázku, zda se jejich návyk na společné sledování může v budoucnu změnit, zejména až padnou omezení spojená s covidem-19, respondenti odpověděli, že společné sledování nezmizí. Osmdesát šest procent uvádí, že mají v plánu více se dívat na obsah společně s rodinou. Vyvracejí obecnou představu, že společné sledování byl fenomén spojený pouze s pandemií.
Studie také zdůraznila, že růst společného sledování streamu představuje pro inzerenty CTV a OTT příležitost. V USA se předpokládá, že sledování reklamou podporovaného videa na vyžádání (AVOD) bude do konce roku 2022 zahrnovat téměř 60 % všech uživatelů OTT. V rámci pořadů, včetně těch pro celou rodinu, se čím dál více objevuje reklama, a značky proto mohou maximalizovat zásah a zapojení pomocí společného sledování.
„Společné sledování streamovaného obsahu je stále výraznější. CTV a OTT mohou dramaticky zvýšit hodnotu kampaní pro marketéry a pomoci jim oslovit celou domácnost na největší obrazovce,“
dodává Mathur.
Průzkum společnosti Future Today zjistil, že společné sledování posiluje zájem o reklamu. 93 % rodičů tvrdí, že je reklama pro dospělé „zaujme“, pokud se na ni dívají při společném sledování. 88 % rodičů také uvedlo, že při společném sledování reklama zaměřená na dospělé „zaujala“ i jejich děti.
„Společné sledování vede k hlubšímu zaujetí reklamou, a tím je její výkonnost vyšší,“
říká Mathur. „Když se členové rodiny dívají v místnosti společně, nakonec se jejich pozornost zvyšuje, a to nejen u pořadů, ale i u reklamy.“
Když rodiče odpovídali na otázku, která kategorie reklamy jim při společném sledování vyhovuje, na prvním místě skončily restaurace se 66 %, za nimi se umístilo cestování (63 %), maloobchod (62 %), elektronika (58 %) a jídlo (57 %).
„Naše údaje naznačují, že rodiče jsou spokojeni s celou řadou různých reklamních žánrů,“ říká Mathur. „Ale inzerenti, kteří se zaměřují na činnosti a zážitky pro celou rodinu, jako je večeře v restauraci nebo dovolená, jsou oblíbenější.“
Zdroj: tvtechnology.com