Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE USA: SPOTŘEBITELÉ CHTĚJÍ BALÍČKY PRO ZJEDNODUŠENÍ STREAMOVÁNÍ

24. 6. 202424. 6. 2024
Studie Hub Entertainment Research zjistila, že omezit "odliv uživatelů" může to, pokud je divákům při správě více služeb nabídnuta pomoc prostřednictvím lepších balíčků.

Provozovatelé streamovacích služeb se potýkají s vysokou mírou odchodu zákazníků a nová studie společnosti Hub Entertainment Research přináší některé poznatky o tom, jak mohou společnosti pomocí lepších balíčků snížit počet spotřebitelů, kteří ruší služby, a tím také zlepší loajalitu zákazníků.

Výzkumníci poznamenali, že ačkoli se "balíčky 2.0" jistě vracejí do módy, vytvořit lepší balíčky pro chytré spotřebitele, kteří mají větší výběr než kdykoli předtím, není snadné.

K replikaci "vše v jednom" z dob kabelové televize je stále zapotřebí více streamovacích služeb a diváci, kteří se stále více obávají o správu a sledování měsíčních předplatných, jež dopadají na jejich kreditní karty, překonávají jejich schopnost sledovat, uvedl výzkumník.

Dalším důležitým faktorem je skutečnost, že nárůst bezplatných streamovacích televizních služeb podporovaných reklamou (FAST) a větší množství sportovního obsahu migrujícího na internet nadále komplikují situaci v oblasti sledování.

Hollywood sice reaguje novými balíčky od distributorů (Comcast, Charter, další) a streamerů (Disney, Netflix, Max, další), ale zůstává otevřenou otázkou, jak dobře budou tyto snahy fungovat.

Každoroční studie Hubu "Best Bundle" sleduje služby, které tvoří základ spotřebitelských balíčků, ty, které slouží jako doplňky, a jak se tyto ukazatele mění v čase.

Jedním z klíčových zjištění je, že spotřebitelé využívají více než sedm zdrojů televizního vysílání, aby zkombinovali své divácké potřeby.



Průzkum Hub 2024 ukazuje, že spotřebitelé skutečně využívají více než jen několik televizních zdrojů - tradičních i digitálních - aby získali to, co chtějí. Po propadu v roce 2023 došlo v letošním roce k nárůstu na průměrných 7,4 využívaných služeb.



Počet diváků, kteří využívají tři a více hlavních streamovacích služeb (Netflix, Amazon Prime, Disney+, Hulu a Max), vzrostl v roce 2024 na polovinu uživatelů, přičemž ještě větší nárůst připadá na téměř dvě třetiny lidí, kteří pro doplnění svého televizního jídelníčku využívají služby FAST (jako TUBI nebo Pluto):



Výzkumníci tvrdí, že žonglování s více službami vede k odlivu klientů.

Navzdory nárůstu využívání více služeb si je spotřebitelé nemusí nutně ponechat na delší dobu. "Revolving door churn" se projevuje zhruba u třetiny diváků, kteří tvrdí, že v příštích šesti měsících hodlají služby jak přidávat, tak i opouštět. Tito lidé se honí za konkrétními programy nebo akční nabídkou a pak služby ruší, dokud je nezaujme něco jiného.



Studie zjistila, že smysluplnější propojení služeb pomůže spotřebitelům zvýšit loajalitu.

Krátkodobá mentalita předplatitelů činí správu více služeb náročnější než kdykoli předtím a vytváří příležitosti pro studia, jak lépe propojit předplatné. Téměř tři čtvrtiny spotřebitelů považují službu, která by pomohla spravovat více předplatných na jednom místě, za atraktivní.



"Spotřebitelé jsou zahlceni roztříštěnou nabídkou streamovacích služeb a jsou připraveni přejít na racionálnější řešení," říká Jason Platt Zolov, konzultant společnosti Hub.
"Nové streamovací balíčky, které byly nedávno oznámeny, jsou krokem správným směrem - a ty, které nabízejí jasné řešení poměru cena/hodnota, budou mít dobrou pozici k tomu, aby pomohly stabilizovat problémy s odlivem zákazníků."

Zjištění pocházejí ze zprávy společnosti Hub "The Best Bundle 2024", která vychází z průzkumu provedeného mezi 1 603 americkými spotřebiteli televizního vysílání s širokopásmovým připojením ve věku 16-74 let. Rozhovory byly dokončeny na začátku dubna 2024. Bezplatný výtah ze zjištění je k dispozici na webových stránkách společnosti Hub. Tato zpráva je součástí syndikované série zpráv "Hub Reports".

Zdroj: tvtechnology.com


Načítání dalších...