Podle pololetní studie "TV reklama: Fact vs. Fiction" je toto procento "výrazně vyšší".
Toto zmírnění odporu vůči reklamám je trendem, který bude i nadále růst, protože společnost Hub uvádí, že v posledním roce stále více spotřebitelů, kteří se označují za nesnášenlivé vůči reklamám, říká, že by ve skutečnosti zvolili službu podporovanou reklamou, aby ušetřili peníze.
Tolerance spotřebitelů vůči reklamě však není neomezená: Hub uvedl, že téměř čtyři z deseti diváků by dali přednost streamovací službě před jinou, pokud by byla méně zatížena reklamou. Téměř 50 % dotázaných navíc uvedlo, že věnují větší pozornost kratším reklamním přestávkám a že inzerenti ve službách s kratšími reklamními přestávkami jsou považováni za "kvalitnější", uvedl Hub.
Co se považuje za "přiměřenou" přestávku na reklamu? Průzkum Hubu ukázal, že většina diváků považuje reklamní přestávky za přiměřené, pokud trvají jednu minutu nebo kratší dobu. Devadesát sekund je zlomový bod, kdy většina diváků přestává považovat přestávku za přiměřenou.
Ačkoli streamovací služby podporované reklamou jsou k dispozici již od spuštění služby Hulu v roce 2008, teprve uvedení verze služby Netflix podporované reklamou v roce 2022 odstartovalo trend, v jehož důsledku její konkurenti, mimo jiné Disney+ a Max, spustili své vlastní verze podporované reklamou v roce 2023.
Hub uvedl, že ačkoli je reklama ve streamovaném videu široce přijímána, stále existuje příležitost k získání nových předplatitelů. Většina spotřebitelů si není vědoma, že tyto služby zavedly levnější úrovně podporované reklamou. Agresivní marketing levnějších možností může přilákat diváky, kteří si službu dosud nepředplatili kvůli vnímaným vysokým nákladům, uvedl Hub.
Hub dodal, že streamované video v současné době poskytuje lepší prostředí pro jejich sdělení než tradiční lineární televize, protože nižší reklamní zatížení většiny služeb je obecně v mezích toho, co diváci považují za rozumné. V důsledku toho věnují reklamám větší pozornost a o značkách smýšlejí pozitivněji, uvedl Hub.
"S tím, jak na spotřebitele začíná doléhat dvojí bič v podobě nutnosti mít více předplatných pro získání zábavy, spolu s výrazným nárůstem cen, stává se pro ně volba reklamy atraktivnější,"
řekl Mark Loughney, hlavní konzultant společnosti Hub. "A pokud poskytovatelé dodržují přiměřené reklamní zatížení, je to výhra pro ně i pro jejich inzerenty."
Tato zjištění pocházejí ze studie Hub 2023 "TV Advertising: Fact vs. Fiction", je k dispozici na stránkách společnosti Hub.
Zdroj: tvtechnology.com