Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE USA: ŽEBŘÍČEK NEJSLEDOVANĚJŠÍCH SPORTŮ MEZI TELEVIZNÍMI DIVÁKY

13. 10. 202313. 10. 2023
Nejnovější průzkum společnosti Reviews.org ukazuje, že v žebříčku nejsledovanějších sportů stojí u televizních diváků v čele NFL, volejbal a WBA jsou na konci první dvacítky.

Letošní letní hollywoodské stávky narušily přísun nového obsahu do televizních a streamovacích platforem, proto se živé sportovní přenosy staly ještě více důležitým programovým prvkem: 70 % Američanů sleduje živé sportovní přenosy, vyplývá z nového průzkumu společnosti Reviews.org.

Průzkum také seřadil důležitost jednotlivých sportovních lig, přičemž NFL se nepřekvapivě umístila na prvním místě mezi nejsledovanějšími živě vysílanými sporty - pravidelně ji sleduje 65 % sportovních fanoušků, následuje NBA (2. místo) s 50 % a MLB (3. místo) se 42 % diváků.

Mezi další sporty v první desítce patří podle Reviews.org vysokoškolský fotbal (#4) a basketbal (#5), NASCAR (#6), hokejová NHL (#7), závody Formule 1 (#8), UFC (#9) a smíšená bojová umění Bellator (#10).

Zdroj: Reviews.org


Průzkum také zjistil, že nejoblíbenějším způsobem sledování je stále kabelové a satelitní vysílání, přičemž 35 % fanoušků živých sportovních přenosů si předplácí kabelové nebo satelitní poskytovatele pro své oblíbené sporty. Američané však stále častěji přistupují k živým sportovním přenosům prostřednictvím streamovacích platforem, přičemž 28 % Američanů využívá ke sledování živých sportovních přenosů streamovací služby. Nejoblíbenější streamovací službou pro živé sportovní přenosy je Amazon Prime Video, kterou využívá 51 % fanoušků živých sportovních přenosů, uvádí Reviews.org.

Podle Reviews.org se používání streamovacích služeb liší také podle věku. Více než polovina (52 %) mileniálů používá streamovací služby na vyžádání ke sledování živých sportovních přenosů, zatímco u generace Boomers je to pouze 12 %. Alternativně 60 % Boomerů používá ke sledování živých sportovních přenosů satelit nebo televizi, zatímco u mileniálů je to jen 35 %.

90 % sportovních fanoušků ví, kde mohou sledovat místní sportovní týmy ve svém okolí, ale pouze 40 % ví, co je to regionální sportovní síť.

Zdroj: Reviews.org


Z průzkumu Reviews.org vyplynulo, že mezi nejoblíbenější regionální sportovní sítě (RSN) patří: (25 % předplatitelů), NBC Sports (22 % předplatitelů, nyní působí jako Bally Sports), Bally Sports ( 8,80 %), AT&T SportsNet (9,24 %) a Spectrum SportsNet (kanál Los Angeles Lakers, 7,65 % předplatitelů). Přibližně 50 % Američanů nemělo žádnou místní RSN k dispozici nebo si ji nepředplatilo.

Průzkum také zjistil, že 55 % respondentů je ochotno si za kanály připlatit, aby mohli sledovat místní sportovní týmy ve své oblasti.

Zdroj: tvtechnology.com

Načítání dalších...