Inkluze je pro spotřebitele důležitá, zejména pro generaci Z
Globální studie společnosti Deloitte zjistila, že reprezentativní reklamy v místě nákupu si nejvíce všímá generace Z a lidé z multikulturního prostředí.
Toto zjištění potvrzuje i letošní průzkum společnosti Sprout Social, který zjistil, že 73 % nakupujících z generace Z na sociálních sítích a 72 % mileniálů uvádí inkluzivitu značky jako faktor při rozhodování o nákupu.
A podle společnosti Deloitte 57 % všech spotřebitelů vyjadřuje větší loajalitu značce, pokud značky prokazatelně přijímají opatření k řešení sociálních nerovností.
Jak se značky stávají inkluzivnějšími
Instagram v pondělí oznámil aktualizaci značky, která zahrnuje nové písmo Instagram Sans navržené ve spolupráci s globálními jazykovými experty, aby byl obsah přístupnější a čitelnější v různých jazycích, včetně arabštiny, japonštiny a thajštiny. Rozšíření „je navrženo tak, aby zahrnovalo pokračující vývoj, který nám pomůže vytvářet více pohlcující a inkluzivní zážitky pro naši komunitu,“ uvedla společnost v příspěvku na blogu.
Začátkem tohoto měsíce společnost Google oznámila partnerství s harvardským profesorem Dr. Ellisem Monkem, jehož cílem je vyvinout zdrojový kód stupnice Monk Skin Tone (MST), která má pomocí strojového učení a umělé inteligence usnadnit inkluzivnější zážitky pro osoby s tmavšími odstíny pleti. Společnost používá tuto stupnici k odstranění zkreslení ve výsledcích vyhledávání obrázků a aplikuje ji prostřednictvím fotografických filtrů Real Tone.
Ben & Jerry's a Procter & Gamble jsou dvě značky, na které se v tomto článku upozorňuje pro jejich skutečný závazek k inkluzi. První jmenovaná zejména pro svou podporu hnutí Black Lives Matter a druhá také pro svou podporu rasové spravedlnosti prostřednictvím kampaně The Talk z roku 2017. Společnost P&G v tomto zaměření na inkluzi pokračuje i v dalších letech, naposledy v rámci Měsíce asijsko-americko-pacifického ostrovního dědictví s kampaní The Name.
Jak mohou marketéři zvýšit inkluzivitu svého obsahu
Značky, kterým se inkluze daří, jsou ty, které mají skutečný závazek zlepšovat sociální nerovnosti, jak je vidět na příkladech společností Ben & Jerry's a Procter & Gamble, a ty, které vytvářejí nástroje navržené s ohledem na inkluzi, jako například Instagram a Google.
Nová studie Unstereotype Alliance, kterou citoval Adweek, zjistila, že 64 % marketérů tvrdí, že jejich největší výzvou v oblasti rozmanitého a inkluzivního marketingu je strach, že „to publikum špatně pochopí“. Organizace podporovaná organizací UN Women tak vydala na YouTube sérii Conversations for Change, která má marketérům pomoci.
Značky mají spoustu možností, jak zaujmout publikum tím, že budou inkluzivnější, ale zde je náš přehled nejnovějších tipů, které marketérům pomohou zavést strategie, které minimalizují možnost, že publikum sdělení nepochopí:
- Spolupracujte s různými dodavateli médií a tvůrci, abyste zajistili, že budete mít k dispozici ty správné hlasy a obsah bude kulturně relevantní.
- Diverzifikujte interní týmy.
- Zajistěte, aby strategie rozmanitosti, rovnosti a inkluze měly transparentní metriky odpovědnosti.
- Věnujte pozornost společenským postojům a rychle jednejte.
Zdroj: corp.smartbrief.com