Zdroj: Boston Dynamics
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

SUPER BOWL 2022: TECHNOLOGIE ZA REKLAMAMI VELKÉ HRY

10. 2. 202210. 2. 2022
Letos se na několika reklamních a marketingových akcích na Super Bowlu objeví umělá inteligence

Reklama na Super Bowlu byla vždycky drahá záležitost, ale Super Bowl LVI vytvořil nový rekord: 7 milionů dolarů za 30sekundový spot. Společnost NBC Sports, která bude tzv. velkou hru vysílat 13. února, uvedla, že reklamní spoty v průběhu zápasu jsou na stanici NBC, Telemundo a na všech jejích digitálních platformách v podstatě vyprodané. Možná i právě proto se letos v několika reklamních kampaních na Super Bowlu objeví různá kreativní řešení v podobě umělé inteligence: od robotických psů, přes kryptoměny po robotické prodejní automaty.

Robot Spot se opije


Robot Spot od Boston Dynamics je jedním z nejznámějších robotů na světě. Čtyřnohý žlutý robot a jeho robotičtí kamarádi účinkovali v předělávce videoklipu skupiny Rolling Stones Start Me Up a objevili se v pořadu Tonight Show. Teď budou hlavní hvězdou superbowlové reklamy pro výrobce piva Sam Adams.

V této reklamě dva členové ostrahy popíjejí pivo a nabídnou jednu plechovku i Spotovi. Robotický pes ji „vypije“ a k večírku se přidají i další roboti. Přijdou mimo jiné Atlasové, roboti, jejichž parkurové dovednosti se staly virálním hitem, nebo robot Stretch - automatizovaná skladová manipulační jednotka.

Večírek se rozjede a lidé a roboti začnou dělat v kanceláři různé vylomeniny. Například Atlas sedí na kopírce a fotí si zadní partie.


Inzerenti kryptoměn na Super Bowlu 


Kryptoměnová burza FTX bude ve velké hře inzerovat poprvé. Kdykoli poběží její reklama, bude také bezplatně rozdávat bitcoin. V reklamách FTX se objevuje skvělý quarterback NFL Tom Brady, který nedávno oznámil konec kariéry.



Reklamy na Super Bowlu budou podle The Wall Street Journal vysílat i společnosti Coinbase a Crypto.com. Společnosti Crypto.com teď běží reklama, kde vystupuje herec Matt Damon.

Podle IEG, poradenské společnosti pro sponzorství, je odvětví kryptoměn ve sportovním sponzoringu nové, ale přesto každoročně utrácí víc než letecké společnosti, restaurace rychlého občerstvení nebo prodejci vína a alkoholických nápojů.

Robot Ramen pro hladové flamendry


Fotbaloví fanoušci mají oblíbenou tradici pořádat večírky u aut na parkovišti stadionu. Léta se při tom potýkají s restrikcemi NFL a sportovních funkcionářů.

Večírky před zápasem se ale v blízkosti stadionu konají vždycky a jeden robotický automat chce před výkopem přinést hladovým fanouškům ramen.

Yo-Kai Express se sídlem v oblasti San Francisca přichází na večírek před zápasem Super Bowlu s novým robotem Ramenem.

Takzvaný yatai, elektrický mobilní stánek s občerstvením, přiváží hladovým zákazníkům pravý japonský ramen - nabízí mimo jiné tonkotsu, kimchi nebo veganský udon.

Automaty jsou bezhotovostní, zákazníci mají možnost objednat si jídlo předem a jednotka ho sestaví a vydá. Yatai můžeme najít i na mezinárodním letišti v Ontariu v Jižní Kalifornii.

Robotický pes značky Kia s charitativním poselstvím


Směrem k robotice se v reklamě na Super Bowl vydal i výrobce automobilů Kia. Ale na rozdíl od Spota společnosti Boston Dynamics je jeho „robotický pes“ počítačová animace.

Osamělé robotické štěně v reklamě pronásleduje elektromobil Kia a na pozadí je slyšet píseň Bonnie Tyler Total Eclipse of the Heart. Štěně dožene řidiče elektromobilu a ten šťastného pejska vezme k sobě.



Kampaň propaguje nadaci Petfinder, která podporuje útulky pro zvířata. Prosí diváky, aby naskenovali QR kód, a ten potom nabídne odkaz na stránky nadace. Tam lidé mohou najít psy, kteří hledají stálý domov.

Alexo, čti mi myšlenky


Na letošním Super Bowlu se neobjevovala jen robotika, ale i hlasoví asistenti (zejména Alexa od Amazonu), kteří prý „čtou myšlenky“ herečky Scarlett Johansson a komika Colina Josta.

V reklamě si tato dvojice představuje, že by asistent od Amazonu využívající umělou inteligenci mohl číst jejich myšlenky a pracovat s chytrými zařízeními podle toho, co jim vadí.

Po sérii nepříjemností se dvojice, která tvoří pár i ve skutečném životě, shodne, že číst myšlenky by inteligentní hlasoví asistenti umět neměli.


Na Super Bowl se vrací izraelská společnost zaměřená na umělou inteligenci


Na Super Bowlu neinzerují jen mainstreamové technologické firmy jako Amazon a Facebook, ale také méně známé značky zaměřené na umělou inteligenci.

Izraelská firma Gong.io, která vyvíjí platformy založené na umělé inteligenci a datech o výnosech, utrácí za reklamní spot během pořadu velké peníze. Ve vtipné reklamě dá společnost každému členovi prodejního týmu gong - až nakonec zvuk celé záplavy gongů přehluší televizního moderátora.

Reklama na Super Bowlu „zábavným a zemitým způsobem sděluje výhody, které platforma Gong Reality Platform přináší,“ uvedla společnost.

Reklama běžela poprvé 30. ledna během zápasu na mistrovství NFC. Gong vysílal reklamu také při loňském Super Bowlu, kdy cílil na trhy Seattlu, San Francisca a New Yorku. Společnost prohlásila, že jí tato reklama pomohla dosáhnout „historicky největšího objemu prodejů a velkého ohlasu na sociálních sítích.“

Letošní reklama poběží opět v oblasti Sanfranciského zálivu a rozšíří se i do Chicaga a Bostonu.

Zdroj: iotworldtoday.com

Načítání dalších...