Zdroj: Rihanna + Apple; Super Bowl 2023
AKTUALITY INSPIRACE ZAHRANIČNÍ

SUPER BOWL OPĚT ROZJEL REKLAMNÍ BOMBY

12. 2. 202312. 2. 2023
Na spotech pro reklamní přehlídku roku značky opět nešetřily. Podívejte se na výběr toho nejlepšího.

Super Bowl je snad jedinou televizní událostí, k níž v očích diváků reklamy prostě patří. Značky tak mají šanci oslovit nejen více než sto milionů diváků, kteří přenos sledují u televize, ale i lidi po celém světě, kteří si pouštějí přehledy nejvydařenějších reklam i po přenosu finále NFL. Kvůli tomu zadavatelé nejen neváhají sáhnout hluboko do kapsy. Jen třicetisekundový prostor prodávala stanice Fox za zhruba sedm milionů dolarů. Nešetří ale ani na kreativitě, s jakou se snaží vyniknout. Na co vsadily?

Filmové návraty


Chipsy PopCorners ze skupiny Frito-Lay (PepsiCo) ve své premiéře během Super Bowlu zařídily návrat seriálu Perníkový táta (Breaking Bad). Původní představitelé hlavních rolí ve spotu nabízejí „svůj výtvor“ tak věrně, až má člověk pocit, že by si na snacku mohl vypěstovat závislost. Podíl na tom má i režisérská taktovka, kterou drží Vince Gilligan, tvůrce seriálu.



Podobnou strategii zvolila nákupní platforma Rakuten, která oživila film Praštěná holka z roku 1995 v hlavní roli s Alicií Silverstone. Kultovní status komedie v Americe potvrdilo 2,2 milionu zhlédnutí reklamy během prvních 24 hodin od jejího uveřejnění na YouTube a po pěti dnech se blíží desetinásobku.



Filmy nemohly chybět ani v reklamě Paramount+, v níž Sylvester Stallone s odkazem na jeho 30 let starý snímek Cliffhanger šplhá po svém obličeji vytesaném do „hory zábavy“ z loga Paramount. U toho ho sledují postavy ze seriálů i hercovy tři dcery, jejichž reality show se na streamovací objeví.


Hudba v hlavní roli


Značkám, které se inspirovaly filmy, zdatně konkurovaly ty sázející na hudbu. Muzikálové vystoupení předvedla třeba komička Melissa McCarthy pro Booking.com, její výkon během pěti dní od premiéry na YouTube zaznamenal dokonce přes 74 milionů zhlédnutí.



Obdobnou strategii zvolil i T-Mobile, ve spotu o jeho službách zpívají Zach Braff a Donald Faison ze seriálu Scrubs: Doktůrci společně s Johnem Travoltou v rytmu songu Summer Nights z muzikálu Pomáda. A za dva dny od vypuštění reklamy na YouTube získaly přes 15 milionů zhlédnutí.



Hudba, na níž mimochodem vsadila i služba Uber One, hraje hlavní roli především při show během poločasu, kterou od Pepsi převzala Apple Music a pro svou premiéru zařídila fanoušky vytoužený návrat zpěvačky Rihanny. Na její vystoupení služba lákala mnoha trailery, ať už šlo o inspirativní start cesty na Rihanna Road, undergroundový bál inspirovaný seriálem Pose, nebo o vydařenou coververzi hitu Stay v podání fanoušků 32 NFL týmů:


Hlavně se bavit…


Jak už je patrné z předchozích spotů, během Super Bowlu nesmí chybět humor. Opět to ukázala také investiční služba E-trade, která se vrátila k ikonické reklamě s batoletem, jež si svou premiéru odbylo v roce 2008. Chytré děcko připomínající filmy Kdopak to mluví se tentokrát vydává na svatbu.



V podobně absurdním duchu se snaží značka Avocados From Mexico ukázat, jak mohla biblická Eva zachránit prvotní hřích kousnutím do jiného ovoce, zatímco Doritos s pomocí Jacka Harlowa, Missy Elliott a Eltona Johna ukazují svět ovládnutý tvarem trojúhelníku. Workday společně s Ozzym Osbournem a dalšími legendami rocku lidem z byznysu vysvětlují, co opravdu znamená být „rockstar“. Pepsi zase s Benem Stillerem a Stevem Martinem upozorňuje na rozdíl mezi skvělým herectvím a skvělou chutí. Hellman’s přesvědčuje k tomu, aby lidé neplýtvali potravinami s hereckými hvězdami, jimž by se dalo přezdívat šunka a sýr. Vedle toho General Motors a Netflix ve svém partnerství horují za elektromobily, které se budou více objevovat i v seriálech:


…a chytnout za srdce


Nebyla by to reklamní přehlídka roku, kdyby se některé značky nesnažily diváky dojmout. Třeba jako v případě brandu krmení pro psy The Farmer’s Dog, jenž ve spotu „Napořád“ emotivně provází dlouhým životem nejlepšího přítele člověka.



Těžkou životní situaci postavila do centra svého spotu skupina Publicis Groupe, která se stala prvním komunikačním holdingem s reklamou během Super Bowlu. Upozorňuje na iniciativu Working with Cancer a snaží se odbourat stigma, jemuž čelí v zaměstnání lidé bojující s rakovinou. Do projektu se zapojilo mnoho firem od Abbvie po Wallmart spolu s mediálními partnery od Disney/ABC či Fox po TikTok a YouTube.



Zdroj: mam.cz


Načítání dalších...