Agilní přístup k přesnému zacílení a zapojení publika s využitím řešení, jako je nákup televizní reklamy na základě publika, interaktivní a shoppable reklamy a generativní umělá inteligence, umožňuje marketérům rychle se přizpůsobit novým technologiím a získat konkurenční výhodu.
Značky dnes mají k dispozici celou řadu inovativních formátů, technologií a aplikací pro multiobrazovkovou televizní reklamu. Marketéři, kteří chtějí spotřebitele zaujmout a inspirovat je k akci, by měli tyto nové formáty setrvale zkoumat, testovat a integrovat do svých strategií. Aktivní přístup jim pomůže nejen udržet krok se současným trhem, ale také předvídat budoucí změny, a udržet si tak vedoucí pozici v odvětví.
Pět hlavních faktorů inovace a kreativity v médiích podporovaných reklamou
Podle průzkumu provedeného mezi 3 400 agenturami v roce 2023 (The Myers Report) patří mezi hlavní faktory inovace a kreativity v médiích podporovaných reklamou nabídka přizpůsobitelného cílení (68 %), nabídka kreativních partnerství či sponzorství (52 %), nabídka inovativní analytiky a možností měření (50 %), nabídka inovativních reklamních jednotek (50 %) a investování do inovativních technologických možností (37 %).
Pokud jde o „oslovení správného publika“, které je pro 61 % marketérů prioritou číslo jedna, jsou nejdůležitějšími faktory pro kampaně možnosti cílení a zapojení (93 %). Na dalších místech se umístila bezpečnost značky, její viditelnost a vysoká kvalita produkce.
Marketéři využívají řadu inovativních řešení, aby obohatili své zapojení mezi nejlepšími potenciálními zákazníky:
- nákup televizní reklamy na základě publika,
- interaktivní a shoppable televizní reklamy,
- generativní umělá inteligence.
Nákup televizní reklamy na základě publika
Tato strategie se vztahuje k segmentaci diváků nad rámec tradičních demografických údajů, která se zaměřuje na skupinu spotřebitelů na základě údajů o chování, postojích, životním stylu a/nebo transakcích. 39 % uvádí, že jde o klíčovou součást jejich strategie nákupu televizní reklamy. Díky tomu totiž dosahuje značka lepších výsledků v průběhu nákupní cesty.
Podle průzkumu VAB „Audience-Based Buying Survey“ (2023) 74 % marketérů věří, že nákup televizní reklamy na základě publika může ovlivnit povědomí o značce, 72 % se domnívá, že může zvýšit efektivitu celého mediálního plánu, 71 % je přesvědčeno, že může rozšířit dosah cílového publika. Mezi další výhody této strategie je považována zejména optimalizace pozornosti u cílového publika, prodejní/nákupní konverze, získání nových zákazníků a jejich zaujetí.
Mezi hlavní výhody nákupu televizní reklamy na základě publika patří:
- optimalizace efektivity kampaní,
- oslovení více cílových skupin na prémiových platformách,
- schopnost přizpůsobit a upravit kreativu podle cílových segmentů, a zajistit tak optimální dopad kampaně.
Interaktivní a shoppable reklamy
Inovativní reklamní formáty umožňují hlubší zapojení publika na obrazovkách prostřednictvím dálkových ovladačů a připojených zařízení. Rozšíření streamování způsobilo, že se inovativní reklamy staly běžnějšími. Pro marketéry, kteří neustále hledají větší možnosti, jak zapojit a měřit publikum, jsou tedy velmi cenné. Interaktivní reklamy umožňují spotřebitelům provést okamžitou akci, sdílet svůj názor na značku nebo si třeba stáhnout aplikaci pomocí QR kódu. Shoppable reklamy nabízejí možnost nákupu značky přímo v rámci obsahu – ať už prostřednictvím dálkového ovladače, nebo naskenováním QR kódu. Dynamické umístění zase umožňuje publiku navázat kontakt se značkou v kontextuálním prostředí. Příkladem může být logo značky umístěné na výsledkové tabuli během sportovního přenosu.
Mezi výhody televizní reklamy s možností nákupu patří:
- zkrácení cesty spotřebitelů k nákupu,
- lepší schopnost mladých diváků zapamatovat si shoppable reklamy, což značkám přináší skvělou příležitost navázat kontakt s tímto cenným segmentem,
- doba, kterou diváci stráví u interaktivní shoppable reklamy prodlužuje průměrné zapojení na dvojnásobek až trojnásobek trvání vlastní reklamy,
- díky zvýšené úrovni zapojení podporují interaktivní shoppable reklamy KPI týkající se zdraví značky napříč celým nákupním trychtýřem,
- u diváků, kteří zareagují na shoppable reklamu, je větší pravděpodobnost nákupu.
Generativní umělá inteligence
Generativní AI zlepšuje optimalizaci videokampaní. Využívají ji jak marketéři, tak mediální agentury a mediální vydavatelé. Podle průzkumu QuantumBlack, AI by McKinsey, The State of AI (2022) zavedlo 50 % firem umělou inteligenci alespoň v jedné funkci.
Marketéři využívají umělou inteligenci a strojové učení k analýze dat, personalizaci uživatelských zkušeností, doporučování a optimalizaci prodeje. Mediálním agenturám pomáhá AI s optimalizací nákupu médií, rozvojem kreativních přístupů a zvyšováním prodeje v oblasti elektronického obchodování. Mediální vydavatelé mohou díky umělé inteligenci lépe komunikovat s multikulturním publikem.
Důvěra, odpovědnost a transparentnost
Bez inovací to prostě nejde. Testování a zavádění nových strategií ale může být složitý a náročný proces. Kromě optimalizace kampaní a využívání kreativních řešení a reklamních formátů je potřeba dbát také na správný výběr mediálních partnerů. Vedle důvěryhodnosti je od mediálních partnerů nutno vyžadovat i vysokou odpovědnost. Kromě obchodních cílů jsou tu totiž i další důležité faktory: kvalita životního prostředí, bezpečnost značky, transparentnost a legitimita.
Zdroj: VAB