Zdroj: Pixabay.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

TRENDY VE SPORTOVNÍM SPONZORINGU

13. 1. 202513. 1. 2025
Rostoucí vliv umělé inteligence, zvýšení viditelnosti olympijských partnerů či agresivní cesta Nike zpět k relevanci. To jsou některé trendy, které by se měly projevovat i v roce 2025 v rámci globálního sportovního sponzoringu.

V minulém roce byla tato oblast pod vlivem zásadních změn, návratů i odchodů. „Držitelé práv se přizpůsobují nové realitě a určují trendy, které definují budoucnost odvětví,“ píše web SportBusiness Sponsorship ve své předpovědi, ze které vybíráme nejzajímavější očekávané trendy.

AI se zabydluje ve sportu


Umělá inteligence by měla být nejrychleji rostoucí kategorií v tomto roce, když už loni bylo oznámeno několik významných dohod mezi technologickými společnostmi a sportovními organizacemi (většinou šlo o rozšíření stávajících partnerství právě o oblast AI).

Tou nejzásadnější bylo v říjnu uzavřené technologické partnerství mezi Lenovo a Mezinárodní fotbalovou federací (FIFA) v hodnotě kolem 230 milionů dolarů. Prvního sponzora v oblasti AI získala i největší světová MMA organizace UFC, která podepsala IBM.

Naopak Mezinárodní olympijský výbor (MOV) podle SportBusiness Sponsorship přišel o společnost Intel, která poskytla AI technologie pro loňské hry v Paříži. Neprodloužení původní smlouvy do roku 2024 však nebylo oficiálně oznámeno a MOV stále vede Intel mezi svými partnery.

Konec olympiád bez značek?


Když už je řeč o olympijských hrách, pak ty v Paříži přinesly určitý průlom v product placementu, když se během zahájení objevily v televizních záběrech kufry značky Louis Vuitton z koncernu LVMH, který byl lokálním partnerem her. Jelikož MOV loni přišel o tři japonské partnery (Toyota, Panasonic, Bridgestone), může být při shánění nových pod tlakem a upravovat svou dosavadní strategii.

Ostatně i Jiří Kejval, který je v rámci MOV za tuto oblast zodpovědný, na konferenci Sport Alive potvrdil, že značky se pod pěti kruhy nejspíš začnou objevovat mnohem víc. „Product placement je cestou, kterou budeme muset jít,“ zmínil.

Nike se činí


Americká značka sportovního oblečení se snaží zvýšit svojí uvadající relevanci u spotřebitelů a pomoct jí k tomu mají nová či obnovená velká sportovní partnerství. Loni znovu uzavřela smlouvy s americkými ligami NFL a NBA a fotbalovými reprezentacemi Francie a Brazílie.

Senzační zprávou pak bylo oznámení partnerství s německým fotbalovým nároďákem (do roku 2027), kterému dosud dodával sportovní vybavení domácí Adidas. Svého rivala měl Nike „přeplatit“ závazkem podpory fotbalu na nižší úrovni.

Sázkové kanceláře lační po fotbale


Nejen v Česku, kde loni Chance vyhrála tendr na titulární partnerství s ligou za čtvrt miliardy korun ročně, prahnou sázkové kanceláře po spojení s úspěšným fotbalovým produktem. Společnost Bet365 se stala vůbec prvním sázkovým brandem, jenž se stal sponzorem Ligy mistrů (do roku 2027).

Evropská federace UEFA se vůbec otevřela této kategorii, když s Betanem uzavřela partnerství nejen pro loňské Euro, ale také pro dva evropské poháry – Evropskou a Konferenční ligu.

Zdroj: mam.cz

Načítání dalších...